Zadowalanie lekarzy i budowanie relacji opartych na wzajemnym zaufaniu 
pomiędzy firmą produkującą leki a środowiskiem medycznym jest obecnie niezwykle 
istotnym celem działań marketingowych firm farmaceutycznych. W powyższym 
aspekcie pomiar poziomu satysfakcji lekarzy z marki produktu leczniczego i ich 
lojalności wobec niej powinien odgrywać istotną rolę. W książce zaprezentowano 
badanie empiryczne dotyczące pomiaru zadowolenia i lojalności klienta (lekarza) 
na rynku farmaceutycznym. Podkreślić należy, iż ma ono charakter pionierski, a 
zastosowana metodologia badawcza oraz sposób analizy, interpretacji i 
prezentacji wyników stanowiły podstawę do sformułowania modelu pomiaru i analizy 
satysfakcji i lojalności lekarzy wobec marki produktu leczniczego. Badania 
przeprowadzane zgodnie z modelem mogą stanowić ważne źródło informacji o 
obszarach doskonalenia firmy w aspekcie zarządzania określoną marką medykamentu, 
jak również dostarczą cennych informacji o charakterze współpracy konkretnej 
firmy farmaceutycznej ze środowiskiem medycznym.
Książka powinna zainteresować osoby profesjonalnie zajmujące się marketingiem 
produktu leczniczego, pracowników firm farmaceutycznych sprzedających swoje 
produkty na rynku polskim, środowisko medyczne, studentów marketingu i zdrowia 
publicznego. Ze względu na aktualną tematykę jest godna polecenia również 
wszystkim osobom, które zainteresowane są odpowiedzią na pytanie: dlaczego 
lekarz wypisał receptę na lek X skoro istnieje jego tańszy 
odpowiednik?
Spis treści:
Przedmowa
  - Satysfakcja i lojalność klienta podstawą sukcesu rynkowego 
  przedsiębiorstwa
- Metody pomiaru satysfakcji i lojalności klienta
- Specyfika firm sektora farmaceutycznego w aspekcie satysfakcji i budowy 
  lojalności klienta
- Pomiar i analiza satysfakcji i lojalności lekarzy wobec marki produktu 
  leczniczego na przykładzie rynku statyn
Zakończenie
Załączniki
Bibliografia