Celem książki jest wskazanie kierunków i metod działania placówek opieki
zdrowotnej zapewniających doskonalenie jakości usług i w rezultacie zadowolenie
pacjentów w zmieniającym się i specyficznym, ze względu na relację personel
medyczny - pacjent, systemie ochrony zdrowia.
Książka skierowana jest do menedżerów zarządzających zakładami opieki
zdrowotnej, studentów kierunków medycznych, zarządzania i zdrowia publicznego, a
jej lektura pozwoli zobaczyć, jakie działania i procesy mogą sprawić, że
placówka opieki zdrowotnej będzie odbierana przez pacjentów jako oferująca
świadczenia medyczne najwyższej jakości, przyjazna i dbająca o chorego oraz
holistycznie zainteresowana pacjentem. Zdobyta wiedza niech będzie zachętą do
spojrzenia na swoją organizację oczyma pacjentów i pomoże zaplanować właściwą
strategię działania.
Spis treści:
Wprowadzenie
- Co to jest jakość usługi medycznej?
- Co to jest marketing relacyjny w zakładach opieki zdrowotnej?
- Relacja lekarz-pacjent, czyli jak budować bliskie więzi z pacjentem?
- Pacjenci i lekarze w świetle badań
- Metody poprawy jakości usług medycznych - propozycje praktycznych
rozwiązań
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Spis wykresów
Aneksy