"Cechą wyróżniającą książki Zarządzanie jakością i ryzykiem w usługach
zdrowotnych jest przeprowadzenie analiz w oparciu o obserwację zmian
zachodzących na rynku usług zdrowotnych i udowodnienie tezy, że mamy do
czynienia z dynamicznie rozwijającym się segmentem usług.
Szczególnym walorem poznawczym i analitycznym są jednak przykłady (case
study), które nie tylko stanowią uzupełnienie rozważań teoretycznych, ale także
w sposób bardzo przejrzysty i zrozumiały wyjaśniają zawiłości świadczenia usług
zdrowotnych, zwłaszcza z punktu widzenia ryzyka, które towarzyszy działalności
podmiotów świadczących tego typu usługi.
Poszukiwanie metod i sposobów rozszerzenia zakresu oraz poprawy jakości
świadczonych usług medycznych ożywia dyskusja na temat kierunków i zakresu
działań, które powinny być podejmowane przez właścicieli, a także kadrę
zarządzającą podmiotów dostarczających usługi zdrowotne.
Szczególną uwagę należy zwrócić na zamieszczone zestawy rozwiązań i porad
ekonomiczno-organizacyjnych, które można wdrożyć lub wykorzystać w każdym
podmiocie prowadzącym działalność w sferze usług zdrowotnych."
Z recenzji prof. SGH, dr hab. Agnieszki Alińskiej
Spis treści:
Wprowadzenie
- Kontekst ekonomiczny i prawny usług zdrowotnych oraz typowe rozwiązania
organizacyjne
- Zarządzanie ryzykiem w usługach medycznych
- Zarządzanie jakością usług zdrowotnych
Uwagi końcowe
Bibliografia