Książka napisana przez pracowników Uniwersytetu Medycznego w Łodzi w
szczególny sposób porusza problematykę jakości w ochronie zdrowia, zarówno z
punktu widzenia teorii, jak i praktyki. Ponieważ Autorami książki są zarówno
lekarze praktycy, jak i specjaliści z zakresu organizacji i zarządzania,
legitymujący się dużym dorobkiem naukowym w tej dziedzinie wiedzy, niniejsza
publikacja oprócz podstawowej teorii z zakresu zarządzania jakością w opiece
zdrowotnej porusza również aspekty medycyny praktycznej, co czyni ją wartą
polecenia. Praca ta skierowana jest nie tylko do studentów kierunków medycznych,
którzy zgłębiają wiedzę na temat jakości w opiece zdrowotnej, ale również do
pracowników służby zdrowia, kadry zarządzającej oraz wszystkich innych osób, dla
których jakość świadczeń medycznych, bezpieczeństwo i satysfakcja pacjentów mają
szczególne znaczenie. W książce skoncentrowano się przede wszystkim na
zaprezentowaniu podstawowych zagadnień dotyczących doskonalenia jakości w opiece
zdrowotnej przedstawionych z perspektywy klienta zewnętrznego, świadczeniodawcy,
jak i płatnika.
Spis treści:
- Pojęcie i rola jakości w funkcjonowaniu organizacji
- Charakterystyka usług zdrowotnych
- Rola procesów w zarządzaniu jakością usług zdrowotnych
- Proces porozumiewania się jako podstawa uwarunkowań relacji
lekarz-pacjent
- Rola standardów w medycynie
- Procedury medyczne
- Wybrane aspekty prawne