Wyniki badań są interesujące, gdyż odpowiadają na w sumie dość frapujące
pytania. Autorka pokusiła się o własne dokonanie zróżnicowania postaw pacjentów
w ich oczekiwaniach w stosunku do świadczeniodawców, konstruując tabelę
"pacjent-wczoraj" i "pacjent-dziś". Ta ciekawa inicjatywa pozwoliła szukać
odpowiedzi na pytania odniesione do okresu współczesnego. Nie tylko z tego faktu
można wysnuć wniosek o dużym doświadczeniu p. mgr Aurelii Ostrowskiej w zakresie
problemów organizacji ochrony zdrowia. Stworzyła ona m.in. także podstawy
kategoryzacji poradni specjalistycznych, opracowała też definicję standardu
medycznego w systemie powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego i określiła
kryteria jego opisu.
Spis treści:
Wstęp
- Cel i założenia badawcze
- Materiał i metodyka badań
- Sytuacja demograficzno-epidemiologiczna województwa mazowieckiego
- Czynniki warunkujące wprowadzenie systemu powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego
- Oczekiwania pacjentów w zakresie potrzeb zdrowotnych w związku z wprowadzeniem ustawy o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym
- Dostępność świadczeń zdrowotnych jako problem społeczny
- Realizacja potrzeb zdrowotnych polskich pacjentów
na tle realizacji potrzeb zdrowotnych w wybranych krajach Unii Europejskiej i
OECD