Zadowalanie lekarzy i budowanie relacji opartych na wzajemnym zaufaniu
pomiędzy firmą produkującą leki a środowiskiem medycznym jest obecnie niezwykle
istotnym celem działań marketingowych firm farmaceutycznych. W powyższym
aspekcie pomiar poziomu satysfakcji lekarzy z marki produktu leczniczego i ich
lojalności wobec niej powinien odgrywać istotną rolę. W książce zaprezentowano
badanie empiryczne dotyczące pomiaru zadowolenia i lojalności klienta (lekarza)
na rynku farmaceutycznym. Podkreślić należy, iż ma ono charakter pionierski, a
zastosowana metodologia badawcza oraz sposób analizy, interpretacji i
prezentacji wyników stanowiły podstawę do sformułowania modelu pomiaru i analizy
satysfakcji i lojalności lekarzy wobec marki produktu leczniczego. Badania
przeprowadzane zgodnie z modelem mogą stanowić ważne źródło informacji o
obszarach doskonalenia firmy w aspekcie zarządzania określoną marką medykamentu,
jak również dostarczą cennych informacji o charakterze współpracy konkretnej
firmy farmaceutycznej ze środowiskiem medycznym.
Książka powinna zainteresować osoby profesjonalnie zajmujące się marketingiem
produktu leczniczego, pracowników firm farmaceutycznych sprzedających swoje
produkty na rynku polskim, środowisko medyczne, studentów marketingu i zdrowia
publicznego. Ze względu na aktualną tematykę jest godna polecenia również
wszystkim osobom, które zainteresowane są odpowiedzią na pytanie: dlaczego
lekarz wypisał receptę na lek X skoro istnieje jego tańszy
odpowiednik?
Spis treści:
Przedmowa
- Satysfakcja i lojalność klienta podstawą sukcesu rynkowego
przedsiębiorstwa
- Metody pomiaru satysfakcji i lojalności klienta
- Specyfika firm sektora farmaceutycznego w aspekcie satysfakcji i budowy
lojalności klienta
- Pomiar i analiza satysfakcji i lojalności lekarzy wobec marki produktu
leczniczego na przykładzie rynku statyn
Zakończenie
Załączniki
Bibliografia