Prezentowana publikacja poświęcona jest strategii budowania pozycji rynkowej
gabinetów lekarskich oraz placówek medycznych. Przedstawiono w niej miejsce
gabinetów lekarskich na rynku usług medycznych, koncepcję marketingowego
zarządzania gabinetem, a także elementy konieczne do jego efektywnego wdrożenia,
takie jak: wiedza na temat potrzeb i zachowań pacjentów, umiejętność tworzenia
oraz zarządzania wizerunkiem i marką placówki, kształtowania cen, komunikowania
się z podmiotami otoczenia czy prowadzenia negocjacji.
Książka adresowana jest przede wszystkim do osób prowadzących lub pragnących
założyć własny gabinet medyczny, które kierują się zasadą tworzenia partnerskich
relacji między gabinetami a pacjentami, a także do wszystkich zajmujących się
teorią zarządzania w służbie zdrowia.
Spis treści:
Wstęp
- Gabinety lekarskie na rynku usług zdrowotnych
- Koncepcja marketingowego zarządzania gabinetem lekarskim
- Otoczenie gabinetu lekarskiego
- Sposoby konkurowania gabinetów lekarskich
- Segmentacja pacjentów a działania gabinetu
- Zachowania pacjentów
- Badania marketingowe na rynku usług medycznych
- Strategia produktu
- Usługi gabinetów lekarskich
- Zarządzanie wizerunkiem placówki medycznej
- Zarządzanie marką placówki medycznej
- Strategie cenowe gabinetów lekarskich
- Promocja gabinetów lekarskich
- Rola personelu w zarządzaniu marketingowym
- Neuromarketing a działania gabinetu
- Plan marketingowy gabinetu lekarskiego
- Negocjacje w sferze usług zdrowotnych
Zakończenie
Bibliografia