Jest to przewodnik na drodze doskonalenia zarządzania organizacjami
świadczącymi usługi medyczne, ze szczególnym przeznaczeniem dla personelu
medycznego i managerów podmiotów leczniczych. „Zarządzanie podmiotem
leczniczym” to nowoczesna publikacja, która za punkt wyjścia przyjmuje marketing
relacyjny, następnie przechodzi do kształtowania kultury organizacji i
marketingowego zarządzania jakością, by na koniec pokazać istotę budowania
wartości z klientem. Po przedstawieniu uwarunkowań funkcjonowania podmiotów
świadczących usługi medyczne, wprowadza Czytelnika w zagadnienia zarządzania
marketingowego, następnie jakości w usługach medycznych, kultury organizacji
świadczącej usługi medyczne i dalej kieruje się w stronę wartości usługi.
Pozycja zapewnia fachowe przedstawienie kwestii związanych z zarządzaniem
gospodarką finansową, a w jej ramach zagadnień finansowania świadczeń i alokacji
środków finansowych w systemie. Mając na uwadze praktyczny charakter
publikacji, wybrano najważniejsze wątki dotyczące aspektów prawnych.
Publikacja jest przeznaczona dla:: - studentów na kierunkach związanych
z zarządzaniem w ochronie zdrowia, - słuchaczy studiów podyplomowych i
managerskich, MBA i dla kadry medycznej, - personelu pielęgniarskiego jako
lektura podstawowa w ramach kursów kwalifikacyjnych i specjalizacji w dziedzinie
„Organizacja i Zarządzanie”, - osób zajmujących kierownicze stanowiska w
zakładach opieki zdrowotnej. Informacja o autorze/ redaktorze:: Prof.
nadzw. dr hab. Monika Dobska – pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu
Ekonomicznego w Poznaniu oraz konsultant ds. marketingu i zarządzania przez
jakość w usługach medycznych. Kierownik Studiów podyplomowych:: Zarzadzanie w
opiece zdrowotnej, Menadżer w opiece zdrowotnej. Wykładowca studiów
podyplomowych i MBA z zakresu systemu zarządzania przez jakość w zakładach
opieki zdrowotnej. Autorka i współautorka ponad 100 publikacji w tym szeregu z
zakresu zarządzania w zakładach opieki zdrowotnej.