Na rynku, gdzie popyt jest często niższy od oferty, marketing stara się - za
pomocą swoich specjalnych technik - stworzyć różnicę pomiędzy nami a
konkurencją, przekonując klienta o wyższości naszych produktów. Z tego względu
marketing jest i pozostanie dyscypliną strategiczną w zarządzaniu biznesem,
również w tak specyficznym sektorze, jak ochrona zdrowia, gdzie musi mierzyć się
nie tylko z niekorzystną koniunkturą gospodarczą, ale też z pojawieniem się
"superpacjenta", coraz lepiej poinformowanego i coraz bardziej
zintegrowanego.
Książka przedstawia, w sześciu rozdziałach, zmiany zachodzące na rynku i
równocześnie opisuje podstawowe narzędzia robocze marketingowca. Kolejne jej
rozdziały prowadzą czytelnika w przystępny sposób drogą od scenerii działań do
szczegółowego opisu podstawowych metod analizy marketingowej stosowanych w
sektorze CHC.
W książce omówiono m.in. następujące zagadnienia: Sceneria, w której
musi funkcjonować firma. Trendy kształtujące sektor i sposób prowadzenia
działalności gospodarczej. Nadejście superpacjenta i jego nowego sposobu
zarządzania zdrowiem. Ewolucję kanałów dystrybucyjnych. Marketing
inbound - narzędzie do współpracy z pacjentami, coraz lepiej poinformowanymi i
aktywnymi. Zawód marketingowca - rady i zalecenia jak być
skutecznym. Metody analizy biznesowej, opisane w syntetycznej formie w
postaci łatwych do przyswojenia praktycznych wskazówek.
Spis treści:
- Zmiana paradygmatu - świat, który nas czeka
- Nadejście nowej postaci - superpacjenta
- Apteka - miejsce, gdzie nabywa się dobrostan
- Marketing w epoce mediów społecznościowych
- Rola menedżera produktu w nowym kontekście
- Skrzynka narzędziowa