Coraz szersza grupa lekarzy praktykujących prywatnie zdaje sobie sprawę, że w
warunkach konkurencji same umiejętności medyczne - nawet najlepsze - mogą być
niewystarczające, by pozyskać i utrzymać pacjentów, dlatego szuka możliwości
wyróżnienia się na tle konkurencji. Książka ta nie wchodzi w obszar medycznego
sacrum, zajmuje się problematyką funkcjonowania zakładu opieki zdrowotnej w
obszarze profanum, tj. szeroko pojętej komunikacji z pacjentem - nabywcą usługi
zdrowotnej. Jej celem jest wskazanie lekarzom sposobów budowania pozytywnego
wizerunku placówki, którą zarządzają, czy w której pracują w oczach aktualnych i
potencjalnych nabywców. Nie stanowi jednak zbioru gotowych rozwiązań - na pewno
gwarantujących rynkowy sukces placówki, a jest to raczej "marketingowy
kierunkowskaz" możliwych do podjęcia działań.
Biorąc pod uwagę polskie realia, głównym adresatem tej książki są lekarze
prywatnie praktykujący, dostrzegający zależność między satysfakcją pacjenta a
wynikiem ekonomicznym prowadzonej przez siebie placówki. Jednak lekarze
pracujący w państwowej służbie zdrowia, studenci ostatnich lat studiów
medycznych, czy personel pomocniczy powinni również w niej znaleźć narzędzia do
budowania pozytywnych relacji z pacjentami, a tym samym budowania lepszego
wizerunku w oczach pacjentów.
Spis treści:
Przedmowa
- Przesłanki stosowania marketingu w usługach zdrowotnych
- Zadowolenie pacjentów a jakość świadczonych usług
- Czynniki pozwalające na zwrócenie uwagi pacjentów
- Komunikacja a wizyta pacjenta w placówce zdrowotnej
- Telefon jako narzędzie komunikacji na odległość
- Postawy personelu a sukces placówki
- Relacje przełożonego z podwładnymi
Zakończenie
Bibliografia