Książka stanowi całościowe opracowanie zagadnień z zakresu marketingowego
zarządzania na rynku farmaceutycznym. Autorzy kompleksowo omówili w niej cechy
rynku farmaceutycznego, czynniki kształtujące jego otoczenie, a także stosowane
na nim instrumenty i strategie marketingowe, szczególną uwagę zwracając na takie
tematy jak:
zasady i etapy tworzenia strategii marketingowych oraz
charakterystyka różnych strategii marketingowych stosowanych na rynku
farmaceutycznym, strategia produktu na rynku farmaceutycznym - cykl życia
leku, strategie wprowadzania go na rynek, rola opakowania, sposoby budowania
pozycji marki, tworzenie cen i marż handlowych oraz stosowanie opustów
cenowych, marketingowe zarządzanie hurtowniami i aptekami - strategia
dystrybucji, rola hurtu, budowanie wizerunku apteki oraz zasady merchandisingu
aptecznego, reklama, promocja, public relations i programy lojalnościowe na
rynku farmaceutycznym, nowoczesne formy komunikacji marketingowej, badanie
zachowań pacjentów - znaczenie wiedzy z neuromarketingu dla budowania
skutecznych strategii i działań marketingowych.
Najnowsze wydanie uwzględnia istotne zmiany prawa farmaceutycznego, takie jak
zakaz reklamy aptek, ograniczenia w promocji leków oraz stałe ceny i marże na
leki refundowane.
Publikacja przeznaczona jest dla pracowników działów marketingu podmiotów
zajmujących się wytwarzaniem, dystrybucją i logistyką produktów
farmaceutycznych, a także pracowników aptek i studentów takich kierunków jak
farmacja, promocja zdrowia oraz zarządzanie i marketing.
Spis treści:
O autorach
Wstęp
- Orientacja marketingowa na rynku farmaceutycznym
- Uwarunkowania działań marketingowych na rynku farmaceutycznym
- Badania marketingowe na rynku farmaceutycznym
- Zachowania nabywców i segmentacja rynku farmaceutycznego
- Strategia produktu na rynku farmaceutycznym
- Zarządzanie marką
- Strategie cen i marż na rynku farmaceutycznym
- Procesy dystrybucji na rynku farmaceutycznym
- Rola apteki na rynku farmaceutycznym
- Strategia komunikacji masowej na rynku farmaceutycznym
- Komunikacja indywidualna jako element marketingu mix
- Strategie marketingowe i proces ich tworzenia na rynku
farmaceutycznym
Bibliografia
Indeks