Książka stanowi całościowe opracowanie zagadnień z zakresu marketingowego 
zarządzania na rynku farmaceutycznym. Autorzy kompleksowo omówili w niej cechy 
rynku farmaceutycznego, czynniki kształtujące jego otoczenie, a także stosowane 
na nim instrumenty i strategie marketingowe, szczególną uwagę zwracając na takie 
tematy jak:
zasady i etapy tworzenia strategii marketingowych oraz 
charakterystyka różnych strategii marketingowych stosowanych na rynku 
farmaceutycznym, strategia produktu na rynku farmaceutycznym - cykl życia 
leku, strategie wprowadzania go na rynek, rola opakowania, sposoby budowania 
pozycji marki, tworzenie cen i marż handlowych oraz stosowanie opustów 
cenowych, marketingowe zarządzanie hurtowniami i aptekami - strategia 
dystrybucji, rola hurtu, budowanie wizerunku apteki oraz zasady merchandisingu 
aptecznego, reklama, promocja, public relations i programy lojalnościowe na 
rynku farmaceutycznym, nowoczesne formy komunikacji marketingowej, badanie 
zachowań pacjentów - znaczenie wiedzy z neuromarketingu dla budowania 
skutecznych strategii i działań marketingowych.
Najnowsze wydanie uwzględnia istotne zmiany prawa farmaceutycznego, takie jak 
zakaz reklamy aptek, ograniczenia w promocji leków oraz stałe ceny i marże na 
leki refundowane.
Publikacja przeznaczona jest dla pracowników działów marketingu podmiotów 
zajmujących się wytwarzaniem, dystrybucją i logistyką produktów 
farmaceutycznych, a także pracowników aptek i studentów takich kierunków jak 
farmacja, promocja zdrowia oraz zarządzanie i marketing.
 
Spis treści:
 
O autorach
Wstęp
  - Orientacja marketingowa na rynku farmaceutycznym 
  
- Uwarunkowania działań marketingowych na rynku farmaceutycznym 
  
- Badania marketingowe na rynku farmaceutycznym 
  
- Zachowania nabywców i segmentacja rynku farmaceutycznego 
  
- Strategia produktu na rynku farmaceutycznym 
  
- Zarządzanie marką 
  
- Strategie cen i marż na rynku farmaceutycznym 
  
- Procesy dystrybucji na rynku farmaceutycznym 
  
- Rola apteki na rynku farmaceutycznym 
  
- Strategia komunikacji masowej na rynku farmaceutycznym 
  
- Komunikacja indywidualna jako element marketingu mix 
  
- Strategie marketingowe i proces ich tworzenia na rynku 
farmaceutycznym
Bibliografia
Indeks