• anty

Indeks: 1676-1

Wydawnictwo: Medical Education (dawniej eMKa Media Group)

Psychiatria pod krawatem

Autor: (red.) Dudek Dominika, Rymaszewska Joanna Wydanie: 1 Rok wyd: 2016 Ilość stron: 340 Format: 19,0 x 23,0 cm Oprawa: miękka ISBN: 978-83-65191-17-5

Cena 99,00 zł Cena podstawowa 120,00 zł
Więcej
W magazynie
Wszystkie bestsellery
Etyczne standardy marketingu farmaceutycznego
  • Etyczne standardy marketingu farmaceutycznego

Etyczne standardy marketingu farmaceutycznego

15439-1
  • Autor: Makowska Marta
  • Wydanie: 1
  • Rok wyd: 2010
  • Ilość stron: 272
  • Format: 16,5 x 23,5 cm
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7556-276-7
  • 59,00 zł
    Brutto
    Ilość

     

    Zasady dostawy

     

    Zasady zwrotu

    Opis

    Od kilku lat obserwujemy w Polsce znaczne nasilenie akcji marketingowych firm farmaceutycznych, co odpowiada ciągłemu wzrostowi sprzedawanych medykamentów na naszym rynku. Wiele dyskusji wzbudzają zwłaszcza akcje promocyjne skierowane do lekarzy. Współpraca medyków z producentami leków rodzi pytania, czy decyzje podejmowane przez lekarzy, jaki preparat przepisać pacjentowi, są zupełnie niezależne.

    W książce zaprezentowano metody, jakich używają firmy farmaceutyczne by skutecznie wpłynąć na to, jakie leki są przepisywane przez lekarzy. Opisane zostały oficjalne standardy marketingu farmaceutycznego, zanalizowane na podstawie uregulowań prawnych oraz obowiązujących kodeksów etycznych. Zestawione one zostały ze standardami rzeczywiście funkcjonującymi, które udało się zidentyfikować dzięki dwóm badaniom empirycznym. Pierwsze z nich to wywiady swobodne z przedstawicielami medycznymi, drugie to ankieta skierowana do lekarzy.

    Wyniki badań jednoznacznie dowodzą, że deklarowane standardy istotnie odbiegają od tych praktykowanych. Polskie prawo jest surowe i dlatego jest często łamane. Naruszenia te dotyczą m.in. ilości próbek rozdawanych lekarzom, wartości wręczanych prezentów, zawierania transakcji "coś za coś". W Polsce dotąd nie przeprowadzano badań naukowych dotyczących relacji medyków i przedstawicieli firm farmaceutycznych, dlatego informacje zawarte w tej publikacji wydają się niezwykle cenne.

    Książka powinna zainteresować lekarzy, studentów medycyny, którzy chcą wiedzieć, jakich metod wywierania wpływu używają firmy farmaceutyczne oraz jak są "widziani oczami" przedstawicieli medycznych. Stanowi też źródło wiedzy dla pracowników przemysłu farmaceutycznego - pokazując, jak pracujący "w terenie" reprezentanci postrzegają swe zajęcie oraz, jaki stosunek mają do nich lekarze. Ze względu na swoją tematykę, publikacja jest także godna polecenia wszystkim osobom, które interesują się nagłaśnianymi w ostatnich latach przez media śledztwami dziennikarskimi dotyczącymi relacji lekarzy i firm farmaceutycznych.



    Spis treści:

    Wprowadzenie

    1. Rola firm farmaceutycznych we współczesnym społeczeństwie i gospodarce
    2. Etyka marketingu farmaceutycznego
    3. Działania marketingowe firm farmaceutycznych w ujęciu teorii socjologicznych i psychologii społecznej
    4. Oficjalne standardy marketingu farmaceutycznego
    5. Etyczne standardy marketingu farmaceutycznego, punkt widzenia przedstawicieli medycznych. Wyniki badań
    6. Postrzeganie marketingu farmaceutycznego przez lekarzy. Wyniki badań

    Zakończenie

    Bibliografia

    Szczegóły produktu
    CeDeWu
    15439-1
    16 innych produktów w tej samej kategorii:

    Śledź nas na Facebooku