Podręcznik Neuropsychologia kliniczna. Od teorii do praktyki porządkuje
najnowsze osiągnięcia neuropsychologii klinicznej, wprowadza w złożone problemy,
z jakimi borykają się osoby z uszkodzeniami mózgu. Główna część książki została
poświęcona analizie zaburzeń świadomości, procesów poznawczych, emocjonalnych i
zachowania, ze szczególnym uwzględnieniem dynamiki i przenikania objawów.
Przyjęty przez Autorów nowy paradygmat pracy mózgu, oparty na teorii
mikrogenetycznej, umożliwił ukazanie struktur i procesów psychicznych w
dynamiczny sposób. –Podręcznik został wzbogacony analizami przypadków z praktyki
Autorów oraz nowymi interpretacjami przypadków klasycznych. Postaramy się
udzielić odpowiedzi wiele pytań, jakie rodzą się w procesie diagnozy i leczenia
osób ze zróżnicowanymi uszkodzeniami mózgu. Naszym celem jest podniesienie
poziomu wiedzy i kompetencji specjalistów w zakresie nowych (i sprawdzonych)
paradygmatów badawczych oraz wynikającego z nich podejścia procesowego do
diagnozy i terapii pacjenta. Prezentowane wyniki badań uzyskaliśmy najczęściej
wykorzystując nowe neurotechnologie, co powinno przyczynić się do lepszego
zrozumienia istoty spektrum zaburzeń, jakie powstają w następstwie
zróżnicowanych uszkodzeń mózgu. Mamy nadzieję, że sprostamy wyzwaniom tej nowej
ery w lecznictwie.
Autor: Stachowski Ryszard Wydanie: 1 Rok wyd: 2010 Ilość stron: 320 Format: 16,5 x 23,5 cm Oprawa: miękka ISBN: 978-83-7383-096-7 Seria: Wykłady z psychologii 4