Książka jest aktualnym podręcznikiem na temat zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji. Przedstawia współczesne modele wyjaśniające powstawanie zaburzeń oraz stosowane obecnie kategorie diagnostyczne, dodatkowo ilustrowane opisami przypadków. Książka dzieli się na dwie części. Pierwsza wprowadza czytelnika w dziedzinę psychopatologii rozwojowej, a część druga szczegółowo omawia najnowsze badania nad poszczególnymi zaburzeniami oraz metody ich leczenia.
Pozycja skierowana jest do studentów psychologii, medycyny, pielęgniarstwa i pracowników socjalnych, wychowawców i opiekunów oraz wszystkich osób pracujących z dziećmi i młodzieżą
Spis treści:
1. Poznawanie dzieci
2. Teoretyczne modele zaburzeń okresu dzieciństwa
3. Specyficzne problemy związane z zaburzeniami okresu dzieciństwa
4. Zaburzenia zachowania
5. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi
6. Zaburzenia lękowe
7. Depresja
8. Zaburzenia odżywiania
9. Upośledzenie umysłowe i zaburzenia uczenia się (zaburzenia umiejętności szkolnych)
10. Całościowe zaburzenia rozwojowe
11. Tiki i zaburzenia wydalania
12. Pytania do rozważenia