Celem niniejszej publikacji jest przybliżenie tematyki prawa pracy dla kadry
menedżerskiej zatrudnionej w zakładach opieki zdrowotnej. Zostały do niej
wybrane najciekawsze pytania stawiane przez użytkowników Serwisu "Prawo i
Zdrowie". Opracowanie zawiera odpowiedzi będące rozwiązaniami konkretnych
problemów, jakie pojawiają się w związku z zarządzaniem personelem zatrudnionym
na podstawie umów o pracę. Wszystkie pytania zostały pogrupowane w osiem
tematycznych rozdziałów, tak aby Czytelnikowi łatwiej było odnaleźć interesującą
go odpowiedź. Każda odpowiedź opatrzona jest dodatkowo uzasadnieniem, a często
także zobrazowana przykładem. Niniejsza publikacja w wielu miejscach odwołuje
się do orzecznictwa sądowego, a zwłaszcza orzecznictwa Sądu Najwyższego w
zakresie prawa pracy.
Opracowanie skierowane jest przede wszystkim do kadry menedżerskiej zakładów
opieki zdrowotnej, do której zadań należy wykonywanie obowiązków pracodawcy, ale
z uwagi na fakt, że część pytań została zadana przez pracowników ZOZ-ów, polecam
tę publikację także im oraz wszystkim osobom interesującym się prawem pracy w
ochronie zdrowia.
Spis treści:
Wykaz skrótów
Wprowadzenie
- Wewnątrzzakładowe akty prawa pracy
- Zatrudnienie
- Czas pracy
- Dyżury
- Wynagrodzenie i jego składniki
- Dokształcanie się pracowników
- Urlopy, dni i godziny wolne od pracy
- Rozwiązanie stosunku pracy
Wykaz aktów prawnych