W recenzji profesorskiej książki zwraca się uwagę na jej aktualność. Wykorzystano w niej zarówno nowe obszary wiedzy , jak i zmiany w szkolnej rzeczywistości wywołane reformą polskiej oświaty. Dlatego książka jest cennym źródłem wiedzy dla studentów wychowania fizycznego i nauczycieli już pracujących ale jest tez i oryginalnym głosem w naukowych dyskusjach o przyszłości szkolnego wychowania fizycznego zawierająca wiele ciekawych sugestii i rozwiązań przyszłościowych dla władz oświatowych. Doskonała znajomość realiów polskiej szkoły i umiejętne ich wiązanie z dylematami współczesności czyni z tej książki bardzo wartościową pozycje w zakresie współczesnego wychowania fizycznego.
Książka składa się z trzech części. Cześć pierwsza przybliża zjawiska będące podłożem współczesnej pasywacji fizycznej W tej części dokonano również wstępnej diagnozy możliwości ukierunkowania obecnego wychowania fizycznego w szkole na realizację potrzeb dzieci. Część drugą stanowią wybrane problemy teorii i klasycznej metodyki wychowania fizycznego oraz próby jej unowocześnienia. Część trzecia to zbiór praktycznych rozwiązań warsztatowych.
Książka adresowana jest do studentów i nauczycieli wychowania fizycznego
Spis treści
Część pierwsza: WYCHOWANIE FIZYCZNE WOBEC WYZWAŃ CYWILIZACJI KONSUMPCYJNEJ
ROZDZIAŁ I - Pasywność fizyczna - powszechny element stylu życia współczesnego człowieka
ROZDZIAŁ II - Czynniki i potrzeby rozwojowo-zdrowotne a wychowanie fizyczne
ROZDZIAŁ III - Kierunki pożądanych zmian w wychowaniu fizycznym
Część druga: ELEMENTY TEORII I METODYKI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
ROZDZIAŁ IV - Wybrane problemy teorii wychowania fizycznego
ROZDZIAŁ V l -Zarys klasycznej metodyki wychowania fizycznego
ROZDZIAŁ VI - Pedeutologiczne uwarunkowania procesu wychowania fizycznego