Prezentowane opracowanie ma charakter wprowadzenia w podstawowe
teoretyczne oraz praktyczne problemy promocji zdrowia w miejscu pracy. Jego
głównym celem jest dostarczenie potencjalnym realizatorom programów promocji
zdrowia w środowisku pracy niezbędnej wiedzy, która umożliwi im efektywne
działanie w tej dziedzinie. Adresatami jego jest ponadto kadra zarządzająca, a
szczególnie właściciele i dyrektorzy przedsiębiorstw, od których zależą decyzje
dotyczące podjęcia w ich zakładach programów promocyjnych. Zawiera bowiem dane i
informacje, które stanowić mogą pozytywne przesłanki do podejmowania tego
rodzaju decyzji. Publikacja oparta jest przede wszystkim na doświadczeniach
zachodniej teorii i praktyki realizacji programów promocji zdrowia w miejscu
pracy. W tej adaptacji uwzględniono, w miarę możliwości, polskie realia, zarówno
gdy chodzi o specyfikę i stan naszej gospodarki, jak też możliwości realizacji
zadań promocyjnych w ramach polskiego systemu ochrony zdrowia.
Spis treści:
Przedmowa
Wprowadzenie
Nowy model opieki zdrowotnej nad pracującymi w Polsce - od medycyny
naprawczej do umacniania zdrowia
I. PROMOCJA ZDROWIA
- Teoretyczne podstawy promocji zdrowia
- Pojęcie promocji zdrowia
II. PROMOCJA ZDROWIA W MIEJSCU PRACY
- Promocja zdrowia w miejscu pracy - ujęcie modelowe
- Promocja zdrowia w miejscu pracy - dotychczasowe doświadczenia
III. ZAGADNIENIA PRAKTYCZNE PROMOCJI ZDROWIA W MIEJSCU PRACY
- Sfery interwencji promocyjnych
- Działania promocyjne
- Główne zasady realizacji programów promocyjnych
- Modelowa struktura procesu promocyjnego
- Inicjowanie programu promocji
- Planowanie programu promocji
- Wdrożenie programu promocji
- Ocena efektywności programu promocji
Zakończenie
Załącznik - Zdrowsza praca w "Brabancji" - przykład programu promocji zdrowia
w miejscu pracy
Literatura