• anty

Indeks: 13582-1

Wydawnictwo: PZWL

Autyzm i zespół Aspergera

Autor: Komender Jadwiga, Jagielska Gabriela, Bryńska Anit Wydanie: 1-5dodruk Rok wyd: 2014 Ilość stron: 124 Format: 14,5 x 20,5 cm Oprawa: miękka ISBN: 978-83-200-4520-8 Seria: Centrum Zdrowia Dziecka poleca

Cena 56,32 zł Cena podstawowa 64,00 zł
Więcej
W magazynie
Wszystkie bestsellery
Zarys teorii wychowania fizycznego
  • Zarys teorii wychowania fizycznego

Zarys teorii wychowania fizycznego

10270-1
  • Autor: Osiński Wiesław
  • Wydanie: 2
  • Rok wyd: 2002
  • Ilość stron: 196
  • Format: 16,5 x 24,0 cm
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 83-88923-01-3
  • 36,00 zł
    Brutto
    Ilość
    Obecnie brak na stanie

     

    Zasady dostawy

     

    Zasady zwrotu

    Opis
    W pracy tej zmierzano przede wszystkim ku temu, aby zarysować pewną względnie przejrzystą konstrukcję i stworzyć jakieś choćby wstępne ramy dyscypliny, która nosi to szacowne miano - teorii wychowania fizycznego. Czytelnik niewątpliwie dostrzeże, że poszczególne problemy w różnej mierze zostały dotąd zweryfikowane poprzez konkretne badania empiryczne. Toteż w kolejnym etapie niezbędne stanie się przejście od tak zauważalnej jeszcze spekulacji dydaktycznej do szerokiego wykorzystywania tych metod badań naukowych, które umożliwiająna ukazanym gruncie eksplorację konkretnej rzeczywistości pedagogicznej. W przekonaniu autora tylko bowiem wówczas zarysują się przed interesującą nas dyscypliną jakieś względnie klarowne perspektywy, kiedy wpierw wyraźnie sprecyzuje ona swój program naukowy, a później przejdzie do realizacji konkretnych zadań badawczych.

    Spis treści:

    I. GŁÓWNE OŚRODKI KSZTAŁTOWANIA SIĘ MYŚLI TEORETYCZNEJ O WYCHOWANIU FIZYCZNYM W POLSCE OD KOŃCA XVIII WIEKU

     

    II. TREŚĆ 1 ZADANIA TEORII WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

     

    III. KULTURA FIZYCZNA I WYCHOWANIE FIZYCZNE

    1. Kultura fizyczna
    2. O pojmowaniu oraz miejscu wychowaniu fizycznego w kulturze fizycznej

     

    IV. O CELACH WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

    1. Podstawy stanowienia celów wychowania fizycznego
    2. Tradycyjne poglądy na cele wychowania fizycznego
    3. Współczesne koncepcje ujmowania celów wychowania fizycznego

     

    V. PROCESY WYCHOWANIA I KSZTAŁCENIA FIZYCZNEGO ORAZ ICH FUNKCJE I STRUKTURA

     

    VI. PRAKSEOLOGICZNY CYKL RACJONALONEGO PRZEBIEGU DZIAŁANIA A PROCES WYCHOWANIA I KSZTAŁCENIA FIZYCZNEGO

     

    VII. KSZTAŁTOWANE DYSPOZYCJI KIERUNKOWYCH ORAZ SPOŁECZNE CZYNNIKI WYCHOWANIA W KULTURZE FIZYCZNEJ

     

    VIII. ZNACZENIE AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ I JEJ MIEJSCE W WYCHOWANIU FIZYCZNYM

    1. Korzyści wynikające z aktywności fizycznej dla rozwoju i zdrowia
    2. Niedostatki i nadmiar aktywności fizycznej oraz ich skutki
    3. Optymalny poziom aktywności fizycznej
    4. Aktywność fizyczna a szczególne potrzeby wychowania fizycznego

     

    IX. CZYNNIKI NATURALNE (BIOGEOGRAFICZNE) JAKO PODSTAWOWE ELEMENTY W PROCESIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

    1. Czynniki termiczne
    2. Promieniowanie słoneczne
    3. Czynniki mechaniczne jako elementy naturalnego oddziaływania
    4. Czynniki chemiczne (środowiska gazowego)
    5. Teren i klimat

     

    X. OSOBNICZE I POZAOSOBNICZE UWARUNKOWANIA W PROCESACH WYCHOWANIA I KSZTAŁCENIA FIZYCZNEGO

    1. Zróżnicowanie pod względem wieku
    2. Płeć jako element określający postępowanie wychowawcy fizycznego
    3. Konstytucja (psychofizyczny typ ustroju) jako warunek w procesie wychowania i kształcenia fizycznego
    4. Stan zdrowia a postępowanie wychowawcy fizycznego

     

    XI. WSPÓŁCZESNE TENDENCJE ORAZ PROPOZYCJE MODERNIZACJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

    1. Główne tezy krytyki tradycyjnego modelu
    2. Zasadnicze przesłanki nowoczesności
    3. Propozycje modernizacji

     

    XII. O PEDEUTOLOGII ORAZ DOBORZE NA STUDIA, KSZTAŁCENIU I PRZYGOTOWANIU DO PRACY W DZIEDZINIE KULTURY FIZYCZNEJ

    1. Pedeutologia oraz nauczyciel jako jej integralny przedmiot badań
    2. Nauczyciel wychowania fizycznego - dobór i specyfika zawodu
    3. Role społeczne, warsztat pracy i przygotowanie do pracy nauczyciela wychowania fizycznego oraz w innych obszarach kultury fizycznej
    4. Nauczyciel wychowania fizycznego, trener oraz specjalista rekreacji jako żywy wzór kultury fizycznej
    5. Nauczyciel akademicki jako ważny element w przygotowaniu do zawodu nauczyciela wychowania fizycznego
    Szczegóły produktu
    AWF w Poznaniu
    10270-1
    16 innych produktów w tej samej kategorii:

    Indeks: 21039-1

    Wydawnictwo: PZWL

    Biochemia sportowa

    Autor: (red.) Cięszczyk Paweł Wydanie: 1 Rok wyd: 2023 Ilość stron: 586 Format: 20,5 x 24,5 cm Oprawa: miękka ISBN: 978-83-01-23128-6

    Cena 166,32 zł Cena podstawowa 189,00 zł
    Więcej
    W magazynie

    Śledź nas na Facebooku