W literaturze stosunkowo mało miejsca poświęca się problematyce radzenia
sobie w sytuacjach trudnych, szczególnie w odniesieniu do rodzin z dzieckiem z
mózgowym porażeniem dziecięcym. W diagnostyce funkcjonowania takich rodzin
należy skupić się nie tylko na trudnościach, ale też wskazać na możliwości
radzenia sobie z tymi trudnościami. Dokonane w niniejszej publikacji analizy
mają zatem znaczenie i naukowe i praktyczne.
Spis treści:
Wprowadzenie
I. RADZENIE SOBIE RODZICÓW DZIECI Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ W SYTUACJACH
TRUDNYCH
- Wychowanie dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym
źródłem sytuacji trudnych dla rodziców
- Zdolności zaradcze rodziców dzieci z mózgowym
porażeniem dziecięcym
- Czynniki związane z radzeniem sobie rodziców dzieci z porażeniem mózgowym
w sytuacjach trudnych
II. BADANIA WŁASNE
- Podstawy badań własnych
- Style radzenia sobie w sytuacjach trudnych stosowane
przez badanych rodziców
- Funkcjonowanie psychospołeczne badanych rodziców
- Style radzenia sobie w sytuacjach trudnych a funkcjonowanie
psychospołeczne badanych rodziców