Ta książka nie jest podręcznikiem. Jest to książka o psychopatologii
rozumianej psychologicznie, a nie na sposób medyczny. Jej zasadniczym
przedmiotem są zaburzenia, których głównym czynnikiem etiologicznym jest uczenie
(się). Jest bowiem ono czynnikiem kształtującym zachowanie żywych organizmów w
znacznie większym stopniu niż przywykliśmy sądzić. Książka składa się z sześciu
części: pierwsza wyjaśnia podstawową terminologię oraz przedstawia różne
koncepcje teoretyczne, druga omawia zaburzenia "wyuczone", trzecia - zaburzenia,
co do etiologii których można mieć uzasadnione wątpliwości (zaburzenia
osobowości), czwarta - psychozy, piąta - zaburzenia u dzieci i młodzieży i
zaburzenia "organiczne" (m.in. "starcze"), w szóstej zawarto "Dodatek".
Spis treści:
- Problemy ogólne
- Zaburzenia zachowania, w których uczenie (się) jest ważnym czynnikiem
etiologicznym
- Zaburzenia osobowości
- Psychozy
- Zaburzenia organiczne i zaburzenia rozwojowe
- Dodatek