"Książka jest teoretycznym kompendium wiedzy na temat specyfiki działań
marketingowych wdrażanych na rynku usług medycznych, ratownictwa medycznego oraz
turystyki. Punktem wyjściowym rozważań jest prezentacja podstawowych pojęć
marketingowych, w tym obszary działań marketingowych, narzędzia marketingowe,
znaczenie segmentacji i pozycji usługi jako specyficznego produktu na rynku
marketingowym. Istotnym aspektem przedstawionym w publikacji jest zarządzanie
marketingowe oraz strategia marketingowa: jej wybór i wdrażanie. W odniesieniu
do usług medycznych dokonano syntetycznej charakterystyki marketingu przez
pryzmat zmian strukturalnych w służbie zdrowia oraz ewolucję usług medycznych na
przestrzeni ostatnich lat. Opisano między innymi uwarunkowania wpływające na
stosowanie narzędzi marketingowych w tej sferze działalności. W przypadku
ratownictwa medycznego główny nacisk położono na kwestie związane z
niekomercyjnym charakterem działań marketingowych, a także na rolę mediów w
kształtowaniu marketingu tego obszaru usług. Tłem dla prezentacji specyfiki
marketingu turystycznego jest charakterystyka składników marketingu-mix dla tej
branży: produktu turystycznego, polityki cenowej w usługach turystycznych,
system dystrybucji usług i ich promocja.
Celem publikacji jako całości jest pokazanie zróżnicowania stosowania działań
marketingowych w zależności od wybranego obszaru usług. Założeniem autorów było
syntetyczne zgromadzenie informacji na temat takich działań i określenie stopnia
zróżnicowania badanych obszarów pod kątem marketingowym. Książka, bazująca na
wielu źródłach, daje przekrój wiedzy związanej z funkcjonowaniem wybranych
obszarów rynku usługowego w Polsce i może stanowić pomoc w ich dokładniejszym
poznaniu."
ze Wstępu
Spis treści:
Słowo wstępne
- Marketing i jego znaczenie na rynku usług
- Zarządzanie marketingowe w usługach
- Specyfika marketingu usług medycznych
- Specyfika marketingu ratownictwa medycznego
- Specyfika marketingu usług turystycznych