Publikacja skoncentrowana jest na marketingowym aspekcie funkcjonowania 
gabinetu stomatologicznego, przedstawiając jego istotę, wskazówki związane z 
wdrażaniem i jego prowadzeniem. Celem wydania jest przybliżenie lekarzom 
dentystom instrumentów marketingowego oddziaływania na klientów gabinetu, ze 
szczególnym uwzględnieniem marketingu relacji, który pozwala na zatrzymanie 
pacjenta "na dłużej". Skupia uwagę na obsłudze pacjenta (jako nabywcy 
świadczenia zdrowotnego), która powinna stanowić filozofię gabinetu/kliniki 
stomatologicznej. Profesjonalna obsługa powinna wyznaczać pewną etykę zachowań 
(zarówno lekarskich, jak i biznesowych) i zapewniać realizację zobowiązań, które 
zostały podjęte względem pacjenta, aby go usatysfakcjonować.
W książce poruszona została tematyka bezpośredniej komunikacji werbalnej, 
rozpatrywana na wielu płaszczyznach: dentysta - personel (m.in. jak 
zjednywać pracowników i zachować autorytet); dentysta - pacjent dorosły 
(m.in. co robić, gdy pacjent mówi "nie" i co, gdy w końcu powie "tak"); 
dentysta - pacjent dziecko (m.in. jakim językiem się posługiwać i jak 
próbować radzić sobie ze strachem małego pacjenta) i jego rodzic/opiekun (m.in. 
o konieczności edukowania dorosłych w zakresie profilaktyki najmłodszych). 
Znalazło się również miejsce dla komunikacji z wykorzystaniem telefonu, 
papierowych nośników i internetu oraz komunikacji niewerbalnej. Aby ułatwić 
przyswojenie treści zawartych w książce, zastosowano oznaczenia wyróżnione w 
tekście: przykłady "z życia wzięte", cytaty, "złote myśli", pogrubienia, ramki 
oraz zestaw blisko 40 ćwiczeń mających być inspiracją do podjęcia działań 
praktycznych. Ponadto każdy rozdział kończy się krótkim podsumowaniem, które 
wskazuje istotę problematyki omawianej w danej części książki.
Niniejsza publikacja przyczyni się do dalszego rozwoju gabinetu 
stomatologicznego, jako przedsiębiorstwa zarobkującego.
Spis treści:
Wstęp
  - Marketing w prowadzeniu gabinetu stomatologicznego
- Poznanie pacjenta gabinetu
- Zwrócenie uwagi pacjenta
- Planowanie działań marketingowych
Zakończenie
Bibliografia