Uczenie się przez zmysły to książka adresowana zarówno do terapeutów, jak
i rodziców. W przystępny sposób opisuje wpływ układów zmysłów na funkcjonowanie
układu nerwowego. Wzajemne powiązania tych systemów determinują wzrost i rozwój,
zdolność uczenia się nie tylko przedmiotów szkolnych, ale i codziennych
umiejętności, a także relacje społeczne oraz równowagę między ciałem i umysłem.
Książka zawiera następujące treści: omówienie teorii integracji
sensorycznej (SI), czyli zwięzłe i przystępne opisy sposobu, w jaki mózg, układ
nerwowy i układy zmysłów współpracują ze sobą, analizy przypadków dzieci z
różnego typu problemami, wraz z opisem wpływu deficytów na umiejętność budowania
relacji społecznych, wyniki w nauce, sprawność fizyczną i zdolności manualne, w
tym pisanie, wskazówki dla rodziców, pracowników szkoły i służby zdrowia oraz
odpowiedzi na często zadawane pytania, praktyczne porady na temat
diagnozowania dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz terapii
integracji sensorycznej u dzieci z porażeniem mózgowym, autyzmem, zespołem
Downa, niepełnosprawnych intelektualnie i nadpobudliwych
psychoruchowo.
Violet F. Maas - instruktor terapii zajęciowej (OTR),
członkini Amerykańskiego Towarzystwa Terapii Zajęciowej (FAOTA). Była pierwszą
studentką dr A. Jean Ayres, twórczyni teorii integracji
sensorycznej.
Autor: Zukunft-Huber Barbara, (red. pol.) Saulicz Edward Wydanie: 1 Rok wyd: 2013 Ilość stron: 274 Format: 17,0 x 24,0 cm Oprawa: miękka ISBN: 978-83-7609-810-4
Autor: A. Eisenberg, H. E. Murkoff, S. E. Hathaway B.S.N.Wydanie: 5Rok wyd: 2002Ilość stron: 472Format: 18,0 x 24,5 cmOprawa: twardaISBN: 83-7120-859-6
Autor: Brejnak Wojciech Wydanie: 1 Rok wyd: 2006 Ilość stron: 202 Format: 14,5 x 20,5 cm Oprawa: miękka ISBN: 83-200-3399-3 Seria: Poradnik dla nauczycieli, wychowawców i rodziców