Książka Zaburzenia integracji sensorycznej zapewnia czytelnikowi wiele
praktycznych i skutecznych porad oraz strategii działania dotyczących pomocy
dzieciom dotkniętym dysfunkcją sensoryczną. Skupiając się na wczesnej
interwencji, pokazuje, że dzieci, u których zdiagnozowano to schorzenie, mogą
osiągnąć swój pełny potencjał w domu, szkole i społeczności.
Autorki opisują i analizują objawy, przyczyny, dodatkowe czynniki oraz
zachowania związane z zaburzeniami integracji sensorycznej, zwłaszcza w ramach
autyzmu, ADHD i zaburzeń dwubiegunowych, skupiając się m.in. na pomocnych
ćwiczeniach, tajnikach diagnozy oraz modyfikacji programów edukacyjnych.
Ta zrozumiała i przystępna książka to niezastąpione źródło wiedzy dla rodzin,
nauczycieli i opiekunów mających kontakt z dziećmi doświadczającymi zaburzeń
integracji sensorycznej.
Polly Godwin Emmons ma licencjat z biologii i psychologii zdobyty na
uniwersytecie Binghamton, a także dyplom magistra pedagogiki (specjalność:
edukacja podstawowa) uzyskany w Elmira College. Ma także uprawnienia w zakresie
pedagogiki specjalnej dzieci do dwunastego roku życia. Mieszka w Nowym Jorku z
dwójką swoich dzieci i pracuje jako pedagog specjalny w lokalnej szkole
średniej.
Liz McKendry Anderson jest magistrem pedagogiki (specjalność: edukacja
podstawowa) w Lesley College i magistrem pedagogiki specjalnej na uniwersytecie
Binghamton. Ma także uprawnienia w zakresie pedagogiki specjalnej dzieci do
dwunastego roku życia. Była dyrektorką agencji Edukacja dla Wczesnej
Interwencji, a obecnie robi doktorat z pedagogiki na uniwersytecie Binghamton.
Mieszka w Nowym Jorku z mężem Richardem i czwórką dzieci.
Spis treści:
Wprowadzenie
- Czym jest integracja sensoryczna?
- Czym są zaburzenia integracji sensorycznej?
- Zaburzenia towarzyszące
- Dysfunkcja sensoryczna w szkole
- Strategie działania w domu i szkole
- Więcej o zespole Aspergera
- Ellie i Dylan: Dziesięć lat później
Podsumowanie
Dodatek 1: Ćwiczenia wspomagające integrację sensoryczną
Dodatek 2: Opcje dotyczące terapii