Psychologicznie trudna sytuacja jest udziałem tych rodziców, którzy
posiadają niepełnosprawne dziecko. Brak przygotowania do zmagania się z tego
typu doświadczeniem rodzi u nich szereg pytań i wątpliwości. Książka z jednej
strony przybliża czytelnikowi dylematy rodziców, towarzyszące sytuacji diagnozy
o niepełnosprawności dziecka, z drugiej pozwala odpowiedzieć na pytania kluczowe
dla procesu jego wychowania i rehabilitacji. Autorki poszczególnych rozdziałów
podjęły trud przeprowadzenia wywiadów z matkami i ojcami dzieci o zaburzonym
rozwoju, próbując dowiedzieć się, co stanowi źródło ich niepokoju, a co jest
źródłem rodzicielskiej satysfakcji. Wszelkie ujawniane w tych wywiadach
wątpliwości, dotyczące rozwoju dzieci, zostały opatrzone komentarzem
zawierającym wskazówki na temat wspomagania rozwoju dziecka z danym typem
niepełnosprawności.
Spis treści:
Wstęp
- Zaburzenie z autystycznego spektrum
- Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim
- Umiarkowana i znaczna niepełnosprawność intelektualna
- Głęboka niepełnosprawność intelektualna
- O co pytają rodzice dzieci z zaburzeniami widzenia?
- Wada słuchu
- Mózgowe porażenie dziecięce
- Padaczka - spojrzenie z perspektywy lekarza
Zakończenie