Chęć zaistnienia w społeczeństwie i rywalizacja o uwagę stanowią o jednej z
najważniejszych konkurencji życia społecznego. Zainteresowanie innych ma takie
samo znaczenie w kontaktach społecznych, jakie mają pieniądze w ekonomii
:ludzie pragną ich i dotkliwie cierpią z powodu ich braku. Pieniądze i uwaga są
oznaką prestiżu i sukcesu. Jaka jest przyczyna tak obsesyjnej potrzeby, aby być
rozpoznawanym? Dlaczego programy typu talk show, reality show, ukryta kamera,
której nagrania można oglądać stale w internecie, powieści autobiograficzne i
tym podobne zyskują tak wielu odbiorców?. Odpowiedzi na te pytania i wiele
innych znajdziemy w książce.
Spis treści:
I. RELACJE NIEFORMALNE. INDYWIDUALIZM
- Każdy sobie - Twarzą w twarz z indywidualizmem
- Monopolizacja rozmowy - Egocentryzm cywilizowany
II. RELACJE FORMALNE. AUTORYTET
- Dar obdarzania uwagą narzucony kobietom
- Uwaga na sprzedaż
- Zdani na siebie - Nadmiar obowiązków i potrzeba uwagi