Opis:
Książka oddaje stan ewolucji myśli pedagogicznej i przywołuje najważniejsze
dylematy teoretycznej wiedzy o wychowaniu wraz z jej aplikacjami praktycznymi.
Autor potrafi w sposób wyjątkowy łączyć wiedzę praktyczną z głęboką refleksją
poznawczą i etyczną nad szeroko rozumianą działalnością społeczno-wychowawczą
czy dydaktyczną. Należy do nielicznych naukowców, którzy potrafią najbardziej
złożone aspekty poznania naukowego i jego odwieczne aporie przełożyć na język
zrozumiały dla nauczycieli i nieprofesjonalnych wychowawców. Powinni po ten
tytuł sięgnąć zarówno studenci pedagogiki, przyszli nauczyciele, jak i ci,
którzy w ramach awansu zawodowego podnoszą swoje kwalifikacje.
Spis treści:
1. Wychowanie do wartości
2. W poszukiwaniu godnych uznania oddziaływań
wychowawczych w szkole
3. Psychospołeczne warunki skutecznego
wychowania
4. W sprawie trudności wychowawczych
5. Wychowanie w rodzinie i
na styku nauczyciele-rodzice
6. O wychowaniu
akademickim