Jak pomóc nastolatkom radzić sobie z emocjami, osiągać
cele i budować więzi, stosując terapię akceptacji i zaangażowania oraz
psychologię pozytywną
Nastolatki jednego dnia mogą doświadczać intensywnych i zupełnie
przeciwstawnych uczuć: euforii i przygnębienia, poczucia przynależności do
grupy rówieśniczej i poczucia wykluczenia z niej, entuzjazmu i zniechęcenia,
brawury i lęku, wiary w siebie i zwątpienia we własne możliwości. Odczuwają
silny stres, ponieważ brakuje im umiejętności potrzebnych do radzenia sobie z
przytłaczającymi emocjami oraz nawiązywania satysfakcjonujących
relacji.Przedstawiony w książce model pracy z młodzieżą (DNA-V) łączy
założenia terapii akceptacji i zaangażowania oraz psychologii pozytywnej z
najnowszą wiedzą naukową na temat procesów rozwojowych. Jest to całościowy
program pokazujący, jak pomóc młodym ludziom odkryć i rozwijać własne mocne
strony, radzić sobie z trudnymi emocjami oraz przełamywać negatywne wzorce
myślenia. Zaprezentowane narzędzia pomagają wykształcić umiejętności
psychologiczne, które pozwolą młodym osobom zaangażować się w działania
zgodne z własnymi wartościami, osiągnąć stawiane sobie cele, w pełni
zrealizować swój potencjał oraz zbudować pozytywne relacje z rówieśnikami i
rodziną. Umiejętności te ułatwią im przejście przez trudny okres
dojrzewania.Zaprezentowana wiedza została zilustrowana przykładami i opisami
przypadków. Książka zawiera zestaw przydatnych materiałów, takich jak
formularze i karty pracy, a także ćwiczenia i rady dotyczące dostosowania
technik do indywidualnych potrzeb nastolatka. Autorzy wyjaśniają też, jak
zorganizować pracę w dużych grupach i klasach szkolnych.Niniejsza książka to
nieocenione źródło wiedzy dla psychologów, psychoterapeutów, nauczycieli i
pedagogów oraz dla każdego, komu leży na sercu dobro
młodzieży.
Sps treści:
Część 1. Poziom podstawowy: umiejętności DNA-V
Część 2. Poziom zaawansowany: zastosowanie umiejętności DNA-V w odniesieniu
do Ja i środowiska społecznego