Z teorii obiektu przejściowego Winnicotta wynika, że człowiek ciągle oscyluje
między światem wewnętrznym a zewnętrznym. Oznacza to, iż jednostka pozostaje
zawsze w stanie zależności i że otoczenie ma zawsze istotne
znaczenie. Dzięki Winnicottowi mogliśmy uwzględnić znaczenie otoczenia, nie
tracąc zarazem specyficznie psychoanalitycznej świadomości roli świata
wewnętrznego
Spis treści:
Wprowadzenie
- Obiekty przejściowe i zjawiska przejściowe
- Śnienie, fantazjowanie i życie: historia przypadku ilustrująca pierwotną
dysocjację
- Bawienie się: koncepcja teoretyczna
- Bawienie się: twórcza aktywność i poszukiwanie self
- Kreatywność i jej źródła
- Użycie obiektu i relacja przez identyfikacje
- Miejsce doświadczeń związanych z kulturą
- Miejsce,w którym żyjemy
- Lustrzana rola matki i rodziny w rozwoju dziecka
- Wzajemne relacje o charakterze niepopędowym, oparte na skrzyżowanych
identyfikacjach
- Współczesne koncepcje rozwoju w okresie dorastania i ich implikacje dla
szkolnictwa wyższego