Książka "Wprowadzenie do nauczania praktycznych umiejętności w medycynie
rodzinnej" zawiera zbiór podstawowych zasad nauczania, przydatnych w relacji
mistrz-uczeń. Skierowana jest przede wszystkim do kierowników specjalizacji,
lekarzy rodzinnych, którzy w swoich praktykach podejmują trud kształcenia
rezydentów. Obowiązujący w naszym kraju program specjalizacji z medycyny
rodzinnej oraz potrzeba wykształcenia około 20 000 lekarzy rodzinnych,
wyznaczają zadania edukacyjne również lekarzom, opiekującym się pacjentami we
własnych praktykach. Podstawowa opieka zdrowotna spełnia szczególną rolę w
systemach ochrony zdrowia. Przede wszystkim stanowi pierwszorzędowy sektor
opieki medycznej. Lekarze pracujący w tym sektorze, odpowiednio przygotowani i
wyposażeni potrafią zapewnić\' do 80 proc. potrzeb zdrowotnych społeczeństwa. W
niniejszej książce zainteresowany Czytelnik znajdzie wiele informacji pomocnych
w odpowiednim przygotowaniu młodych lekarzy - rezydentów medycyny rodzinnej.
Spis treści:
- Wprowadzenie - specyfika kształcenia lekarzy
rodzinnych
- Rozpoczęcie kształcenia rezydenta
- Proces uczenia się
- Poprawa umiejętności przydatnych w prowadzeniu
praktyki lekarza rodzinnego
- Aneksy