• anty

Wszystkie bestsellery
Jak skutecznie rozmawiać z pacjentem i jego rodziną? Praktyka lekarza rodzinnego
  • Jak skutecznie rozmawiać z pacjentem i jego rodziną? Praktyka lekarza rodzinnego

Jak skutecznie rozmawiać z pacjentem i jego rodziną? Praktyka lekarza rodzinnego

0074-1
  • Autor: Bielska Dorota, Chlabicz Sławomir, Czachowski Sław
  • Wydanie: 1
  • Rok wyd: 2014
  • Ilość stron: 230
  • Format: 17,0 x 24,0 cm
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-200-4718-9
  • Seria: Praktyka lekarza rodzinnego
  • 74,00 zł
    65,12 zł
    Brutto
    Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 74,00 zł
    Ilość

     

    Zasady dostawy

     

    Zasady zwrotu

    Opis

    "Zasadniczą częścią praktyki medycznej jest sytuacja, gdy osoba chora lub uważająca się za chorą szuka w intymności gabinetu porady lekarza, któremu ufa. Jest to konsultacja. Wszystko inne w praktyce medycznej wynika z tego, co dzieje się podczas konsultacji."

    J. Spence

    Celem książki jest przedstawienie praktycznych informacji, które ułatwią lekarzowi rodzinnemu nawiązanie i utrzymanie kontaktu z pacjentem oraz poznanie jego oczekiwań i obaw związanych z chorobą, a studentom medycyny wskażą, na czym polega praca lekarza skoncentrowanego na pacjencie. 

    W publikacji opisano m.in. modele konsultacji lekarskiej, przebieg wizyty lekarskiej, komunikowanie się z pacjentem w sytuacjach trudnych i gdy występują u niego niewyjaśnione objawy (ang. MUS ? medically unexplained syndroms), dziecko jako pacjent (rozmowa, budowanie zaufania, problem dziecka pokrzywdzonego) oraz zasady przekazywania informacji w stanach nagłych i zagrożeniach życia.

    Dobra relacja z pacjentem umożliwia postawienie trafnej diagnozy i zrozumienie przez pacjenta wyjaśnień lekarza.

    Książka jest doskonałym uzupełnieniem obowiązkowych szkoleń dla pracowników służby zdrowia dotyczących pracy z pacjentem trudnym i rozwiązywania konfliktów w relacji lekarz-pacjent.



    Spis treści:
    1. Istota pracy lekarza rodzinnego
    2. Konsultacja lekarska
    3. Rozmowa z pacjentem
    4. Komunikowanie się z pacjentem w sytuacjach trudnych
    5. Pacjent z niewyjaśnionymi objawami
    6. Dziecko jako pacjent u lekarza rodzinnego
    7. Relacja lekarza z pacjentem chorym terminalnie i jego rodziną
    8. Konsultacja telefoniczna
    9. Pacjenci korzystający z internetu w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych
    10. Nauczanie i uczenie się poprzez odgrywanie ról

    Aneks. Przewodnik obserwacji konsultacji lekarskiej według metody Calgary-Cambridge

    Szczegóły produktu
    PZWL
    0074-1
    16 innych produktów w tej samej kategorii:

    Indeks: 9884-3

    Wydawnictwo: Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie (dawnie

    Empatia w medycynie

    Autor: Elżbieta Ziółkowska-Rudowicz, Aleksandra Kładna Wydanie: 1 Rok wyd: 2014 Ilość stron: 272 Format: 17,0 x 24,0 cm Oprawa: miękka ISBN: 978-83-61517-91-7

    Cena 45,00 zł
    Więcej
    W magazynie

    Indeks: 20391-1

    Wydawnictwo: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne

    Unikanie, wycofanie, izolacja

    Autor: Gros Daniel F.Wydanie: 1Rok wyd: 2022Ilość stron: 204Format: 19,0 x 24,5 cmOprawa: miękkaISBN: 978-83-7489-968-0

    Cena 59,90 zł
    Więcej
    W magazynie

    Indeks: 14810-1

    Wydawnictwo: Uniwersytet Jagielloński

    Przemoc wobec osób starszych

    Autor: (red.) Tobiasz-Adamczyk Beata Wydanie: 1 Rok wyd: 2009 Ilość stron: 280 Format: 16,8 x 24,0 cm Oprawa: miękka ISBN: 978-83-233-2801-8

    Cena 34,65 zł
    Więcej
    W magazynie

    Śledź nas na Facebooku