• anty

Indeks: 4576-1

Wydawnictwo: Czelej

Kiła

Autor: Wojdala EwaWydanie: 1Rok wyd: 2018Ilość stron: 265Format: 16,5 x 23,5 cmOprawa: miękkaISBN: 978-83-7563-261-3

Cena 89,00 zł
Więcej
W magazynie
Wszystkie bestsellery
Dydaktyczne i pozadydaktyczne uwarunkowania efektów nauczania indywidualnego dzieci przewlekle chorych Z badań uczniów klas 3 sz
  • Dydaktyczne i pozadydaktyczne uwarunkowania efektów nauczania indywidualnego dzieci przewlekle chorych Z badań uczniów klas 3 sz

Dydaktyczne i pozadydaktyczne uwarunkowania efektów nauczania indywidualnego dzieci przewlekle chorych Z badań uczniów klas 3 sz

18857-1
  • Autor: Jachimczak Beata
  • Wydanie: 1
  • Rok wyd: 2011
  • Ilość stron: 250
  • Format: 16,0 x 23,5 cm
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7587-849-3
  • 38,00 zł
    Brutto
    Ilość

     

    Zasady dostawy

     

    Zasady zwrotu

    Opis
    Książka jest próbą ukazania problemów dotyczących kształcenia tej grupy uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Stąd w pierwszej części książki zawarto koncepcje choroby w odniesieniu do jej wpływu na funkcjonowanie człowieka oraz strategię radzenia sobie z nimi. Zwrócono również uwagę na psychologiczne następstwa choroby w kontekście potrzeby projektowania działań terapeutycznych wspomagających rozwój i funkcjonowanie psychospołeczne dziecka. Opisano tu uwarunkowania związane ze środowiskiem rodzinnym, które w sytuacji nauczania indywidualnego często pozostaje głównym źródłem doświadczeń socjalizacyjnych i edukacyjnych, oraz uwarunkowania związane ze środowiskiem pozarodzinnym, ze szczególnym uwzględnieniem grup rówieśniczych, formalnych i nieformalnych. Centralnym punktem zainteresowania był rozwój kompetencji społecznych ucznia, który w sytuacji izolacji edukacyjnej, w tym rówieśniczej, może ulegać zaburzeniom. Uwzględniając fakt, że nauczanie indywidualne jest specyficzną formą kształcenia oferowanego ściśle określonej grupie uczniów, warto zadać pytanie o jego efektywność. Z jednej strony należy wziąć pod uwagę, że zaplanowano działania edukacyjne gwarantujące realizację obowiązku nauczania również dzieciom przewlekle chorym, które czasowo bądź długotrwale muszą pozostawać poza szkołą, z drugiej zaś należy poszukiwać optymalnych rozwiązań w tym zakresie.

    Spis treści:

    Wstęp

    1. Przewlekła choroba jako czynnik determinujący funkcjonowanie dziecka w bliższym i dalszym środowisku?
    2. Paradygmaty konstruowania modeli choroby przewlekłej
    3. Pojęcie choroby przewlekłej. Skala zjawiska wśród dzieci
    4. Znaczenie rodziny w rozwoju dziecka
    5. Rozwój społeczny dziecka przewlekle chorego
    6. Kształcenie dzieci w klasach I?III szkół podstawowych
    7. Organizacja edukacji wczesnoszkolnej w szkole ogólnodostępnej
    8. Kształcenie uczniów przewlekle chorych
    9. Kształcenie w szkole ogólnodostępnej (w tym w integracyjnej)
    10. Kształcenie w szkole szpitalnej
    11. Nauczanie indywidualne
    12. Założenia badań własnych
    13. Cel, problematyka badawcza i hipotezy badawcze
    14. Metody badawcze
    15. Teren i organizacja badań
    16. Zasady opracowania wyników badań
    17. Poziom kompetencji szkolnych i zachowania przystosowawczego dzieci nauczanych indywidualnie
    18. Podstawowe charakterystyki statystyczne badanych zmiennych
    19. Efekty trzyletniego nauczania indywidualnego w zakresie edukacji polonistycznej
    20. Efekty trzyletniego nauczania indywidualnego w zakresie edukacji matematycznej
    21. Poziom niezależnego funkcjonowania społecznego dzieci nauczanych indywidualnie i w klasie szkolnej
    22. Poziom zaburzeń zachowania dzieci nauczanych indywidualnie i w klasie szkolnej
    23. Poziom zachowania przystosowawczego a kompetencje z zakresu edukacji polonistycznej dzieci nauczanych indywidualnie
    24. Poziom zachowania przystosowawczego a kompetencje z zakresu edukacji matematycznej dzieci nauczanych indywidualnie

    Wnioski i podsumowanie

    Bibliografia

    Netografia

    Szczegóły produktu
    Impuls
    18857-1
    10 innych produktów w tej samej kategorii:

    Indeks: 9242-1

    Wydawnictwo: Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie (dawnie

    Drogi pacjenta drogami lekarza

    Autor: (red.) Siemińska Maria Jolanta Wydanie: 1 Rok wyd: 2005 Ilość stron: 176 Format: 16,5 x 23,5 cm Oprawa: miękka ISBN: 83-89318-38-5

    Cena 24,15 zł
    Więcej
    Obecnie brak na stanie

    Śledź nas na Facebooku