Opis:
Wartość poznawcza tej monografii to ukazanie odporności psychicznej
jako metakonstruktu o złożonej strukturze, różnie konceptualizowanej w
literaturze przedmiotu oraz roli kontekstu edukacyjnego w jej kształtowaniu.
Podjęta problematyka w książce jest ważna dla teorii i praktyki psychologii
rozwojowej, wychowawczej, klinicznej oraz zdrowia, jak również pedagogiki
przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Na szczególne podkreślenie zasługuje jej
wartość aplikacyjna, wyrażająca się w opracowaniu i empirycznej weryfikacji
skuteczności programu wzmacniającego odporność psychiczną dzieci w wieku
przedszkolnym, zatytułowanego Dzielne Dzieci.
"Z pewnością
będzie inspirować innych badaczy do poszukiwania nowych rozwiązań w działaniach
wspomagających psychospołeczny rozwój dziecka. Recenzowana książka będzie
pozycją poszukiwaną na rynku wydawniczym, zarówno przez teoretyków jaki
praktyków w obszarze psychologii i pedagogiki"