Książka napisana przez pracowników Uniwersytetu Medycznego w Łodzi w 
szczególny sposób porusza problematykę jakości w ochronie zdrowia, zarówno z 
punktu widzenia teorii, jak i praktyki. Ponieważ Autorami książki są zarówno 
lekarze praktycy, jak i specjaliści z zakresu organizacji i zarządzania, 
legitymujący się dużym dorobkiem naukowym w tej dziedzinie wiedzy, niniejsza 
publikacja oprócz podstawowej teorii z zakresu zarządzania jakością w opiece 
zdrowotnej porusza również aspekty medycyny praktycznej, co czyni ją wartą 
polecenia. Praca ta skierowana jest nie tylko do studentów kierunków medycznych, 
którzy zgłębiają wiedzę na temat jakości w opiece zdrowotnej, ale również do 
pracowników służby zdrowia, kadry zarządzającej oraz wszystkich innych osób, dla 
których jakość świadczeń medycznych, bezpieczeństwo i satysfakcja pacjentów mają 
szczególne znaczenie. W książce skoncentrowano się przede wszystkim na 
zaprezentowaniu podstawowych zagadnień dotyczących doskonalenia jakości w opiece 
zdrowotnej przedstawionych z perspektywy klienta zewnętrznego, świadczeniodawcy, 
jak i płatnika.
Spis treści:
  - Pojęcie i rola jakości w funkcjonowaniu organizacji
- Charakterystyka usług zdrowotnych
- Rola procesów w zarządzaniu jakością usług zdrowotnych
- Proces porozumiewania się jako podstawa uwarunkowań relacji 
  lekarz-pacjent
- Rola standardów w medycynie
- Procedury medyczne
- Wybrane aspekty prawne