Niniejszy program jest ułożony w oparciu o podstawę programową Rozporządzenia
Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu (MENiS) z dnia 23 grudnia 2008 roku.
Umożliwia wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań
merytoryczno-metodycznych
Układ treści kształcenia i obszarów ma charakter
spiralny. Do poszczególnych działów programu powraca się w każdym cyklu edukacji
i rozszerza się zakres zakładanych osiągnięć, za każdym razem uwzględniając
zasadę stopniowania trudności. Programy są skonstruowane tak, by korzystająca z
nich osoba mogła dostosować je do indywidualnych możliwości
wychowanków.
Proponowany program zawiera zadania szkoły, cele rewalidacyjne i
edukacyjne, procedury osiągania celów rewalidacyjnych, wybór metod pracy oraz
treści kształcenia opracowane w oparciu o podstawę programową kształcenia
ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym
i znacznym. Ukierunkowany jest na dziecko niepełnosprawne oraz jego
potrzeby.
Obejmuje trzy obszary:
Obszar I – Obsługiwanie samego siebie: "Ja z samym
sobą"
Obszar II – Uspołecznienie: "Ja i otoczenie"
Obszar III – Rozwijanie
sprawności i umiejętności: "Ja w środowisku szkolnym"