• anty

Indeks: 1519-1

Wydawnictwo: Edra Urban & Partner

Ortopedia i reumatologia

Autor: Elias-Jones, Perry, (red. pol.) Gaździk T. Wydanie: 3 Rok wyd: 2015 Ilość stron: 250 Format: 18,0 x 25,5 cm Oprawa: miękka ISBN: 978-83-65373-00-7 Seria: Crash Course

Cena 52,51 zł Cena podstawowa 59,00 zł
Więcej
W magazynie

Indeks: 20273-1

Wydawnictwo: Media-Press

Pediatria w praktyce lekarza POZ

Autor: Dobrzańska Anna, Obrycki Łukasz, Socha PiotrWydanie: 1 - poprawioneRok wyd: 2023Ilość stron: 708Format: 16,0 x 23,0 cmOprawa: miękkaISBN: 978-83-89809-47-6

Cena 199,00 zł
Więcej
W magazynie
Wszystkie bestsellery

Zapobieganie zakażeniom w gabinetach zabiegowych a jakość usług medycznych

2521-3
  • Autor: Ciuruś Maria Jolanta
  • Wydanie: 1
  • Rok wyd: 1999
  • Ilość stron: 286
  • Format: 16,5 x 24,0 cm
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 83-85815-45-7
Książka antykwaryczna
34,00 zł
Brutto
Ilość

 

Zasady dostawy

 

Zasady zwrotu

Książki używane mogą nie zawierać dodatków online, płyt, obwolut, być wycofane z bibliotek, z pieczątkami i oznaczeniami. Reklamacje z tego powodu nie będą rozpatrywane.

Opis

Niniejsza książka powstała z myślą o personelu świadczącym usługi medyczne w gabinetach zabiegowych (pielęgniarskim, punkcie pobierania materiału do badań diagnostycznych, w gabinecie chirurgicznym, ginekologicznym, urologicznym, w chirurgii jednego dnia oraz gabinecie stomatologicznym).Tematem przewodnim jest zapobieganie zakażeniom. Pierwszy rozdział poświęcony jest tematyce ogólnej, która dotyczy wszystkich gabinetów zabiegowych bez względu na specyfikę, a więc jakości pracy, zapobiegania zakażeniom, respektowania praw pacjenta. Szeroko omówione zostały tematy dotyczące higieny rąk pracowników medycznych, właściwego wyposażenia gabinetów, zgodnego z zasadami postępowania ze sprzętem medycznym, przedmiotami ostrymi i odpadami medycznymi. W drugim rozdziale omówione zostały zasady wykonywania procedur charakterystycznych dla poszczególnych gabinetów zabiegowych. W każdym temacie wymienione zostały możliwe przyczyny zakażeń oraz negatywne przykłady postępowania personelu medycznego, które należy wyeliminować mając na uwadze wysoką jakość usług zdrowotnych.

Spis treści:

 I. ROZDZIAŁ

  1. Jakość w ochronie zdrowia
  2. Zakażenia w ochronie zdrowia
  3. Prawa pacjenta
  4. Higiena rąk
  5. Rękawiczki
  6. Aseptyka
  7. Antyseptyka
  8. Wyposażenie gabinetów medycznych
  9. Dezynfekcja
  10. Przygotowanie do wyjałowienia (mycie, osuszanie, pakowanie)
  11. Wyjaławianie
  12. Przechowywanie wyjałowionych narzędzi i materiału w opakowaniach
  13. Kontrola skuteczności procesu sterylizacji
  14. Postępowanie z odpadami medycznymi
  15. Postępowanie w przypadku kontaktu skóry i błon śluzowych z materiałem zakaźnym
  16. Odzież robocza i ochronna pracowników medycznych gabinetów zabiegowych

 

II. ROZDZIAŁ

  1. Gabinet pielęgniarski
  2. Punkt pobrań materiału do badań diagnostycznych, laboratorium
  3. Gabinet urologiczny
  4. Gabinet ginekologiczny
  5. Gabinet chirurgiczny
  6. Gabinet stomatologiczny
  7. Chirurgia jednego dnia
Szczegóły produktu
Adi
2521-3
16 innych produktów w tej samej kategorii:

Śledź nas na Facebooku