Książka stanowi obszerny wykład dotyczący związku aktywności
sercowo-naczyniowej z: wydatkami energetycznymi ustroju, kontrolą działania,
procesami emocjonalno-motywacyjnymi, aktywnością umysłową oraz aktywnością
zadaniową. Autor omawia w szczegółach związki pracy serca z aktywnością fizyczną
i psychiczną prezentując różne stanowiska teoretyczne. Zapoznaje także z
podstawowymi pojęciami stosowanymi w psychofizjologii aktywności
sercowo-naczyniowej. To niezwykle bogate zaplecze teoretyczne jest twórczym
wprowadzeniem do szeroko zakrojonych i wnikliwych badań, na które składa się 11
eksperymentów, których wyniki pozwalają sformułować wiele istotnych
prawidłowości w dziedzinie psychofizjologii.
Odbiorcami książki są zarówno studenci i psycholodzy, jak i szersze grono
naukowców zainteresowanych tzw. kognitywistyką.
Spis treści:
- Problem: Czy rodzaj zadania umysłowego wpływa na
toniczne przyśpieszenie czynności serca?
- Przegląd teorii.
- Zadania RUN i EDIT a toniczne przyśpieszenie
czynności serca.
- Uczenie programów działania.
- Zadania RUN i EDIT a wpływ nagrody.
- Zadania RUN i EDIT a fazowe przyśpieszenie czynności serca.
Podsumowanie
Literatura cytowana.
Indeksy. Przypisy. Tabele
Streszczenie w języku angielskim