"Podręcznik przygotowano z myślą o studentach, którzy zamierzają się specjalizować w psychologii zdrowia, ze szczególnym jej odniesieniem do populacji dzieci i młodzieży, jak również o tych, którzy swoje zainteresowania skupiają na psychologii klinicznej dziecka, aby w przyszłych decyzjach zawodowych uwzględniali ścisłe powiązania między organizmem i psychiką, zwłaszcza te sprzyjające rozwojowi oraz podwyższające jakość życia młodego człowieka.
Będzie on przydatny dla studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich, gdyż w każdym przedszkolu, szkole i innych instytucjach edukacyjnych uczą się dzieci ze specyficznymi potrzebami zdrowotnymi, które muszą być brane pod uwagę w planowaniu i realizacji działań dydaktycznych, wychowawczych i terapeutycznych. Mogą z niego korzystać również studenci medycyny, pielęgniarstwa i socjologii, aby lepiej rozumieć potrzeby swoich przyszłych pacjentów czy podopiecznych. Jednym słowem, książka może zainteresować każdą osobę, dla której zdrowie dzieci i młodzieży jest ważną wartością."
Ze Wstępu
Spis treści:
Wstęp - Władysława Pilecka
- Psychologia zdrowia dzieci i młodzieży jako dyscyplina stosowana
- Teoretyczne podstawy psychologii zdrowia dzieci i młodzieży
- Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna
- Psychospołeczne aspekty przewlekłych chorób somatycznych u dzieci i młodzieży
- Zmaganie się dziecka z chorobą
- Wybrane choroby przewlekłe i dysfunkcje somatyczne
- Wybrane zaburzenia rozwoju i zachowania
- Pomoc psychologiczna dziecku i jego rodzinie
- Zagadnienia etyczne i prawne w psychologii zdrowia dzieci i młodzieży
Bibliografia
Indeks nazwisk
Indeks rzeczowy
Noty o autorach