Sprawdzone rozwiązania dla
specjalistów pracujących w nurcie CBT
Nowe wydanie podręcznika zawiera zbiór
narzędzi usprawniających prowadzenie terapii poznawczej i dostosowywanie jej do
potrzeb konkretnej osoby. Autor pokazuje, jak pomagać klientom w identyfikacji i
zmianie problematycznych myśli, podstawowych przekonań i wzorców zamartwiania
się, samokrytycyzmu i poszukiwania aprobaty, a także w ocenie osobistych
schematów, radzeniu sobie z bolesnymi emocjami oraz podejmowaniu działań
służących osiąganiu celów. Wszystkie omawiane techniki wzbogacono przykładami z
życia i dialogami.
Niniejsze wydanie uzupełniono o najnowsze teorie, wyniki
badań i techniki zapożyczone z terapii akceptacji i zaangażowania, aktywacji
behawioralnej, terapii dialektyczno-behawioralnej, terapii schematów
emocjonalnych i modelu metapoznawczego. Treści poszerzono o tematykę dotyczącą
podejmowania decyzji, natrętnych myśli oraz radzenia sobie ze złością. Znaczne
zmiany wprowadzono w rozdziałach o regulacji emocji i zamartwiania się. Liczne
nowe techniki i materiały do powielania zawarto w 124 formularzach (wraz z
przykładami ich wypełniania) - w tym 48 nowych lub poprawionych.
„Leahy jest
jednym z bardziej kompetentnych terapeutów poznawczych - ma wieloletnią praktykę
kliniczną i bardzo dobrze rozumie najnowsze badania. Niniejsza pozycja to
znakomity materiał dla początkujących praktyków terapii poznawczo-behawioralnej,
a także świetne źródło dla specjalistów, którzy pragną wzbogacić swoje ulubione
strategie o najnowsze zdobycze nauki.
John H. Riskind, PhD, wydział
psychologii George Mason University, redaktor „International Journal of
Cognitive Therapy
„Znacznie poszerzone wydanie stanowi najlepsze dostępne
kompendium współczesnych technik poznawczo-behawioralnych. Książka jest napisana
językiem jasnym i zrozumiałym dla laika. Zawiera wiele porad dla fachowców, a
także przykładów, praktycznych kwestionariuszy i najnowocześniejszych narzędzi
stosowanych w terapii klientów z różnymi zaburzeniami.
DrewErhardt, PhD,
Graduate School of Education and Psychology, Pepperdine University