Przedstawiona praca jest materiałem metodycznym opisującym procedury
związane z organizacją egzaminu z przygotowania zawodowego w systemie
kształcenia pielęgniarek. Jest to materiał z jednej strony oparty na dobrych
teoretycznych podstawach dydaktycznych, z drugiej zaś uwzględniający założenia
reformy systemu edukacji. Autorzy prezentują teoretyczne założenia projektowania
egzaminu z przygotowania zawodowego. Są one zgodne z nowoczesnym rozumieniem
teorii pomiaru dydaktycznego, szczególnie w zakresie taksonomicznego podejścia
di formułowania celów kształcenia oraz relacji między celami a treściami
kształcenia w kontekście oceniania zewnętrznego. Istotnym elementem pracy jest
opis metodologii tworzenia standardów osiągnięć oraz zasad konstrukcji zadań
egzaminacyjnych.
Spis treści:
I. TEORETYCZNE ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANIA EGZAMINU Z PRZYGOTOWANIA
ZAWODOWEGO
- Uzasadnienie drogi wyboru postępowania
- Kształcenie i ewaluacja
- Język ewaluacji
- Propozycja standardów osiągnięć
- Budowanie zadań egzaminacyjnych
II. EGZAMIN Z PRZYGOTOWANIA ZAWODOWEGO W 3-LETNIEJ SZKOLE PIELĘGNIARSTWA
- Cel i przedmiot egzaminu
- Wymagania programowe
- Kryteria oceniania
- Skale pomiarowe i normy ocen
- Zadania egzaminacyjne
III. ORGANIZACJA EGZAMINU Z PRZYGOTOWANIA ZAWODOWEGO