Indeks: 18954-1
Wydawnictwo: MediSfera
Artroskopowe techniki leczenia barku Przewodnik ilustrowany
Autor: (red.) David Tal S., Andrews James R., (red. pol.) Rok wyd: 2013 Ilość stron: 194 Format: 16,5 x 24,0 cm Oprawa: miękka ISBN: 978-83-929022-6-3
Indeks: 18954-1
Wydawnictwo: MediSfera
Autor: (red.) David Tal S., Andrews James R., (red. pol.) Rok wyd: 2013 Ilość stron: 194 Format: 16,5 x 24,0 cm Oprawa: miękka ISBN: 978-83-929022-6-3
Indeks: 7297-1
Wydawnictwo: Vesalius
Autor: (red.) Pużyński Stanisław, Wciórka Jacek Wydanie: 2 Rok wyd: 2022 Ilość stron: 288 + 192 Format: 16,5 x 24,0 cm Oprawa: miękka
Indeks: 0108-3
Wydawnictwo: PZWL
Autor: Prusiński AntoniWydanie: 5Rok wyd: 1989Ilość stron: 402Format: 14,0 x 20,0 cmOprawa: miękkaISBN: 83-200-1407-7
Indeks: 16426-1
Wydawnictwo: Medical Education (dawniej eMKa Media Group)
Autor: (red.) Jarema MarekWydanie: 1Rok wyd: 2011Ilość stron: 432Format: 16,0 x 24,0 cmOprawa: miękkaISBN: 978-83-62510-06-1
Indeks: 17048-1
Wydawnictwo: PZWL
Autor: Frontera Jennifer A. Wydanie: 1 Rok wyd: 2011 Ilość stron: 424 Format: 12,5 x 19,5 cm Oprawa: miękka ISBN: 978-83-200-4139-2
Zasady dostawy
Zasady zwrotu
Edukacja diabetologiczna jest elementem całościowego postępowania terapeutycznego w cukrzycy. Jej głównym celem jest kształtowanie kompetencji pacjenta do samozarządzania cukrzycą, we współpracy z zespołem interdyscyplinarnym, rodziną i najbliższym otoczeniem, zorientowanych na osiągnięcie indywidualnych celów leczenia oraz zadowalającej jakości życia. Przygotowanie pacjenta do samoopieki, samokontroli i jego rodziny do świadczenia opieki nieprofesjonalnej jest jednym z zadań zawodowych pielęgniarki i położnej mających swoje uregulowania prawne.
Podstawą do stworzenia niniejszego opracowania jest podjęcie próby doskonalenia jakości edukacji diabetologicznej prowadzonej przez pielęgniarkę i położną na stanowisku edukatora ds. diabetologii. Stanowi pracę twórczą grupy pielęgniarek i położnych zaangażowanej w opiekę nad osobą z cukrzycą.
Niezmiernie ważnym elementem prezentowanego standardu są:: „Mierniki i instrumenty oceny jakości edukacji diabetologicznej prowadzonej przez pielęgniarkę i położną na stanowisku edukatora ds. diabetologii”. Uwzględniono również propozycję kryteriów kategoryzacji pacjentów według zdolności do samokontroli i samoopieki oraz zapotrzebowania na edukację diabetologiczną. Pomocne w praktyce mogą być indywidualne karty edukacji diabetologicznej oraz procedury.
Standard to pożądany i osiągalny poziom wykonania, według którego jest oceniana rzeczywista praktyka. Celem standardu jest zapewnienie dostępu do aktualnej wiedzy pielęgniarskiej/położniczej, poprawienie procesu podejmowanych interwencji pielęgniarskich/położniczych, poprawa jakości świadczonych usług pielęgniarskich/położniczych, zabezpieczenie przed prawnymi skutkami niepowodzeń procesu pielęgnowania, w przypadku postępowania zgodnego z wytycznymi, optymalizację kosztów i jakości pielęgniarskich świadczeń zdrowotnych w obszarze diabetologii.
Standard praktyki klinicznej na stanowisku edukatora ds. diabetologii wskazuje na konkretne kompetencje profesjonalisty odpowiedzialnego za edukację pacjenta diabetologicznego, które gwarantują odpowiedni poziom jego wiedzy i umiejętności, a także kształtują otwartą, kreatywną postawę.
Standard umożliwi edukatorom ds. diabetologii optymalny udział w realizacji zadań systemu ochrony zdrowia w stosunku do osób chorych na cukrzycę przez zmiany sposobu organizacji i udzielania świadczeń zdrowotnych.
Spis treści:
Standard I. Standard pielęgniarskiej praktyki klinicznej na stanowisku E. Ds.
D 1
Standard II. Gromadzenie i ocena danych prowadzona przez pielęgniarkę/
położna na stanowisku E. Ds. D 1
Standard III. Formułowanie diagnozy
pielęgniarskiej do celów edukacji diabetologicznej
Standard IV. Planowanie
edukacji diabetologicznej przez pielęgniarkę/ położną na stanowisku E. Ds.
D
Standard V. Realizacja planu edukacji diabetologicznej przez pielęgniarkę/
położą na stanowisku E. Ds. D
Standard VI. Ewaluacja edukacji
diabetologicznej prowadzonej przez pielęgniarkę/położną na stanowisku E. Ds.
D
Standard VII. Współpraca interdyscyplinarna w edukacji diabetologicznej
prowadzonej przez pielęgniarkę/położną na stanowisku E. Ds. D
Standard VIII.
Rozwój umiejętności zawodowych pielęgniarki/położnej na stanowisku E. Ds.
D
Standard IX. Doskonalenie jakości opieki sprawowanej przez pielęgniarkę/
położną na stanowisku E. Ds. D
Standard X. Postępowanie według zasad etyki
zawodowej pielęgniarki/ położnej na stanowisku E. Ds. D
Standard XI.
Prowadzenie badań naukowych przez pielęgniarkę/położną na stanowisku E. Ds. D.