Praca ma charakter unikatowy. Zawiera konkretne wskazówki co do diagnozy
psychopedagogicznej i pracy terapeutyczno-wychowawczej z małymi dziećmi z
autyzmem. Szczególną wartością tego opracowania jest to, że mogą z niego
korzystać zarówno studenci psychologii i studiów pokrewnych, jak i rodzice,
nauczycielki przedszkoli i specjaliści, pracujący w ośrodkach
diagnostyczno-terapeutycznych. Ta praca stanowi konkretną pomoc dla wszystkich
osób, borykających się z trudnościami rozumienia, współprzeżywania i korygowania
zachowań dzieci autystycznych. Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty
Kościelskiej
Książka przedstawia metodę wspomagania rozwoju dzieci
stosowaną z sukcesem od 15 lat w Klubie Terapeutycznym dla Dzieci z Poważnymi
Problemami Emocjonalnymi i ich Rodzin działającym przy Ośrodku Badań i Usług
Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Program terapii opiera
się na scenariuszach procedur terapeutycznych, pomagających kształtować
podstawowe kompetencje społeczne u dzieci, umożliwiających budowanie relacji z
innymi ludźmi. Metody postępowania zostały tak opracowane, by mogły je stosować
osoby, także rodzice, bez specjalistycznego wykształcenia. Proponowane metody
nie wymagają nakładów finansowych ani specjalistycznego sprzętu – „narzędziem”
terapii są opiekunowie lub terapeuci. Do książki dołączono karty, które pomagają
w diagnozie dziecka, zaplanowaniu najlepszego programu pracy z nim oraz w
obserwacji postępów.
Do książki dołączona jest płyta CD z kartami
pomocnymi w diagnozie dziecka, zaplanowaniu indywidualnej pracy z nim oraz
obserwacji jego postępów.