Gry komputerowe i Internet stały się dziś
częścią tożsamości dziecka i młodego człowieka . Olbrzymie zainteresowanie nimi
jest faktem, z którym nie bardzo umieją sobie radzić rodzice, przeczuwający
płynące stąd zagrożenia, ale i możliwe korzyści. Autor, zainteresowany
szczególnie rolą mediów w wychowaniu, omawia i klasyfikuje gry komputerowe oraz
analizuje ich miejsce pośród innych zajęć i zabaw dziecka w kontekście
współczesnego społeczeństwa. Tłumaczy przyczyny fascynacji grami: wyznaczają one
odrębny obszar kultury młodzieżowej i pozwalają dać upust fantazji poprzez
kreację wirtualnych światów oraz możliwość wcielenia się w wybranych bohaterów.
Autor wskazuje też na powody niepokoju rodziców, gdy dziecko jest zbytnio
zaabsorbowane grami brutalnymi. W rezultacie czytelnik dostaje do ręki bezcenny
przewodnik, ułatwiający orientację w nie do końca rozpoznawalnym świecie.
Otrzymuje też słowa zachęty do dialogu z "pokoleniem komputera", pozwalające mu
sprostać nowym wyzwaniom wychowawczym.
Spis treści:
- Kto jest winien? Gry komputerowe
- Dlaczego nie unikniemy gier komputerowych
- Zabójca w dziecinnym pokoju
- Rżnąć, mordować, zdobywac punkty
- Między fascynacją a oddziaływaniem
- Co daje ochrona młodzieży
- Ostateczny przeciwnik, czyli wychowanie