oświadczenia płynące z wieloletniej praktyki logopedycznej Autora, wsparte
wiedzą zdobytą dzięki językoznawstwu kognitywnemu, przyczyniły się do innego
nieco spojrzenia na zjawisko zaburzeń płynności mówienia u osób jąkających się w
różnym wieku. Zaburzenia mówienia o charakterze jąkania odznaczają się podobną
częstością występowania we wszystkich grupach wiekowych.
Jest to wnikliwe opracowanie na temat jąkania się dzieci, młodzieży i
dorosłych w ujęciu logopedycznym i neurologopedycznym. Książka zawiera obszerną
relację ze studiów nad literaturą przedmiotu, autorskie ujęcie problematyki
zaburzeń realizacji jednostek mowy (głoska, sylaba, wyraz, fraza, zdanie) przez
jąkających się oraz wybrane wyniki badań przeprowadzonych przez autora w tym
zakresie. Ważne miejsce zajmuje rozdział poświęcony diagnozie i terapii osób
jąkających się.
Książka jest adresowana do logopedów, neurologopedów, psychologów i
pedagogów, lekarzy studentów logopedii, neurologopedii, medycyny, psychologii i
pedagogiki, ale także językoznawców oraz wszystkich zainteresowanych problemem
jąkania.