Książka jest efektem realizowanego od 2008 r. projektu badawczego. Autorki
zwracają uwagę na stosunkowa rzadko podejmowane w literaturze zjawisko
nadmiernego i nieuzasadnionego stosowania dostępnych bez recepty środków
przeciwbólowych. Z ich obserwacji wynika, że młodzież traktuje leki
przeciwbólowe jako sposób na radzenie sobie z problemami okresu dojrzewania.
Książka adresowana do osób zajmujących się wychowaniem, w szczególności
rodziców, nauczycieli, pedagogów szkolnych i edukatorów
zdrowia.
Spis treści:
I. CZĘŚĆ TEORETYCZNA
- Stosowanie środków przeciwbólowych dostępnych bez recepty przez młodzież
licealną
- Środowiskowe predyktory sięgania po leki przeciwbólowe przez młodzież
licealną
- Osobiste kompetencje jako predyktory sięgania po leki przeciwbólowe przez
młodzież licealną
II. CZĘŚĆ EMPIRYCZNA
- Metodologiczne podstawy badań
- Zażywanie środków przeciwbólowych jako strategia samoleczenia bólu
- Środowiskowe uwarunkowania zażywania środków przeciwbólowych
- Osobiste kompetencje młodzieży licealnej jako czynniki warunkujące
zażywanie środków przeciwbólowych dostępnych bez recepty
- Rozwijanie umiejętności życiowych w okresie adolescencji jako sposób
przeciwdziałania zachowaniom ryzykownym - dyskusja
Bibliografia
Spis tabel
Spis rycin
Spis fotografii
Fotografie