Książka ma na celu nie tylko zwrócić uwagę Czytelnikowi na najistotniejsze
problemy współczesnej szkolnej edukacji fizycznej, które pośrednio lub
bezpośrednio mogą wpływać na jakość kultury fizycznej, ale także ułatwić szkołom
i nauczycielom wdrażanie nowej podstawy programowej wychowania fizycznego.
Książka obejmuje bardzo istotne obszary w procesie edukacji fizycznej i
zawiera wiele zweryfikowanych przykładów, które nie tylko wyjaśniają poruszane w
niej problemy, ale także mogą być zastosowane bezpośrednio w praktyce. Treść
trzeciego wydania książki została opracowana w taki sposób, aby po wprowadzeniu
nowej reformy programowej ułatwić nauczycielom konstruowanie programów
autorskich, planowanie pracy, organizowanie zajęć w systemie klasowo-lekcyjnym i
fakultatywnym, badanie jakości szkolnej kultury fizycznej oraz ocenianie uczniów
z wychowania fizycznego.
Książka jest adresowana zarówno do czynnych zawodowo nauczycieli, jak i
studentów kierunku wychowanie fizyczne. Mamy nadzieję, że studentom pozwoli ona
nie tylko zgłębić wiedzę metodyczną, ale inaczej spojrzeć na problemy
współczesnej edukacji fizycznej, a nauczycielom umożliwi w pracy pedagogicznej
poszukiwanie nowych i niekonwencjonalnych rozwiązań.
Spis treści:
Wstęp
- Programowanie, planowanie i realizacja zajęć wychowania fizycznego
- Współczesny nauczyciel wychowania fizycznego
- Uczeń w nowym systemie fizycznej edukacji
- Badanie jakości pracy zreformowanej szkoły w zakresie kultury
fizycznej
- Ocena jakości pracy ucznia w zakresie wychowania fizycznego
Bibliografia