• anty

Wszystkie bestsellery
Relacja lekarz-pacjent. Zrozumienie i współpraca
  • Relacja lekarz-pacjent. Zrozumienie i współpraca

Relacja lekarz-pacjent. Zrozumienie i współpraca

18891-1
  • Autor: (red.) Steciwko Andrzej, Barański Jarosław
  • Wydanie: 1
  • Rok wyd: 2013
  • Ilość stron: 182
  • Format: 15,0 x 21,5 cm
  • Oprawa: twarda
  • ISBN: 978-83-7609-866-1
  • 79,00 zł
    70,31 zł
    Brutto
    Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 79,00 zł
    Ilość

     

    Zasady dostawy

     

    Zasady zwrotu

    Opis

    "Książka, poświęcona jest szerokiej problematyce - relacji lekarza z pacjentem, obejmującej także warunki, które nie tylko sprzyjają lepszej komunikacji, lecz także stanowią przesłanki wzajemnego zrozumienia między lekarzem a pacjentem oraz ich współpracy prowadzącej do uzgodnienia wspólnej decyzji terapeutycznej. Jest zatem próbą opisu medycyny humanistycznej - otwartej na troski i niepokoje chorego, rozumiejącej i gotowej do współpracy. Lekarz aktywny, współdziałający z pacjentem, wspomaga go w przezwyciężaniu choroby i jej skutków, ponieważ jedynie lekarz rozumiejący chorego potrafi odpowiedzialnie się o niego zatroszczyć i tylko troskliwy lekarz zdolny jest współdziałać z nim w procesie leczenia. Opis tej relacji wymaga ujęcia interdyscyplinarnego - sięgania do różnych dziedzin wiedzy humanistycznej, pomocnych w określeniu tych niezbędnych kompetencji lekarskich, które służą zbudowaniu właściwej relacji z pacjentem."

    ze Wstępu



    Spis treści:

    I. AKSJOLOGICZNE ASPEKTY RELACJI LEKARZ-PACJENT

    1. Wzajemne zrozumienie oraz współpraca lekarza i pacjenta - panorama problemów
    2. Zaufanie jako jeden z najistotniejszych czynników umożliwiających prawidłowe porozumiewanie się pomiędzy lekarzem a pacjentem
    3. Troska, empatia, wsparcie
    4. Odkrywanie potrzeb jako ważny element w komunikowaniu się lekarza z pacjentem
    5. Intymność i prywatność pacjenta
    6. Wdzięczność pacjenta
    7. Bioetyczne spory wokół pojęcia autonomii

     

    II. PRAGMATYCZNE ASPEKTY BUDOWANIA WIĘZI Z PACJENTEM

    1. Na czym polega współpraca lekarza z pacjentem?
    2. Bariery w budowaniu relacji lekarza z pacjentem
    3. Elementy negocjacji przydatne w relacjach lekarza z pacjentem
    4. Udział pacjenta w podejmowaniu decyzji medycznych
    5. Umiejętność obniżania poziomu lęku u pacjenta chorego przewlekle - bilans korzyści
    6. Wpływ samooceny lekarza na relację z pacjentem
    7. Promocja zdrowia jako ważny element pracy lekarza i pielęgniarki w podstawowej opiece zdrowotnej
    8. Rola gabinetu lekarskiego w budowaniu relacji lekarz-pacjent
    9. Konflikt pomiędzy potrzebami zdrowotnymi pacjenta a ograniczonymi usługami medycznymi
    10. Roszczenia prawne i skargi pacjentów
    Szczegóły produktu
    18891-1
    16 innych produktów w tej samej kategorii:

    Indeks: 0547-1

    Wydawnictwo: Uniwersytet Jagielloński

    Komunikacja terapeutyczna

    Autor: Wachtel Paul L. Wydanie: 1 Rok wyd: 2012 Ilość stron: 400 Format: 16,0 x 23,0 cm Oprawa: miękka ISBN: 978-83-233-3387-6

    Cena 69,00 zł
    Więcej
    W magazynie

    Indeks: 1309-1

    Wydawnictwo: Zysk i S-ka

    Czucie i percepisja

    Autor: (red.) Gregory R., Colman A. Wydanie: 1 Rok wyd: 2002 Ilość stron: 170 Format: 14,5 x 20,5 cm Oprawa: miękka ISBN: 83-7150-821-2

    Cena 19,00 zł
    Więcej
    W magazynie

    Indeks: 1973-1

    Wydawnictwo: Uniwersytet Śląski

    Psychologia filozofowania

    Autor: Pieter Józef Wydanie: 1 Rok wyd: 2005 Ilość stron: 204 Format: 17,0 x 23,05 cm Oprawa: miękka ISBN: 83226-1460-8

    Cena 23,50 zł
    Więcej
    Obecnie brak na stanie

    Śledź nas na Facebooku