Książka ukazuje przy pomocy jakich metod marketingowych placówki zdrowotne
mogą rozpoznawać pozamedyczne oczekiwania pacjentów, a następnie ich pozyskiwać
i utrzymywać jako nabywców usług w długim okresie (rozdziały 1 i 2).
Przedstawia źródła finansowania działalności wewnętrzne i zewnętrzne
(rozdział 4 i 5) oraz powiązania między strategiami marketingowymi a
strategią finansowania (rozdział 3).
Walorem omawianej pracy jest
komunikatywny sposób prezentacji i sekwencyjne ujęcie problematyki, zapewniające
logicznie spójną konstrukcję. Liczne przykłady, rysunki i tabele pozwalają
lepiej zrozumieć prezentowane treści.
Książka jest adresowana do szerokiego grona Czytelników. Opracowanie może
stanowić zarówno podręcznik akademicki dla studentów studiów medycznych
(kierunku lekarskiego i zdrowie publiczne) i podyplomowych (z zakresu
zarządzania ochroną zdrowia), jak i źródło inspiracji dla menedżerów placówek
zdrowotnych.
Spis treści:
Wprowadzenie
- Placówka zdrowotna i jej rynkowe otoczenie
- Działania marketingowe prywatnych zakładów opieki zdrowotnej
- Finansowanie strategii marketingowych zakładów opieki zdrowotnej
- Finansowanie działań marketingowych kapitałami własnymi
- Obce źródła finansowania działania zakładów opieki zdrowotnej
Zakończenie
Bibliografia