Niniejszy zbiór opracowań poświęcony jest edukacji zarówno personelu
medycznego, jak i rodzin lub opiekunów osób z przewlekłymi chorobami o znaczeniu
społecznym, z których części na pewno można by było zapobiec, przestrzegając
odpowiednich zachowań prozdrowotnych. Przedmiotem zainteresowań autorów
poszczególnych prac były takie zagadnienia, jak: nadciśnienie tętnicze,
otępienie starcze, padaczka, depresja, choroby nowotworowe, urazy, ból
pooperacyjny oraz metodyka edukacji zdrowotnej pielęgniarek.
Artykuły zaprezentowane w I tomie maja ogromną wartość edukacyjną dla całego
społeczeństwa, bowiem poruszają wiele problemów, z którymi w swoim życiu
przyjdzie się borykać prawie każdemu, gdyż może zachorować on sam lub ktoś
bliski z jego otoczenia.
Spis treści:
Wstęp
- Wpływ edukacji zdrowotnej na poprawę kontroli ciśnienia tętniczego
krwi
- Edukacja opiekunów rodzinnych w zakresie zaburzeń zachowania w
chorobach otępiennych u osób starszych
- Edukacja pacjentów geriatrycznych w zakresie zapobiegania depresji w
warunkach szpitalnych
- Podstawy metodyki edukacji zdrowotnej dla pielęgniarek
- Edukacja pacjentów leczonych chirurgicznie w zakresie oceny bólu
pooperacyjnego
- Problemy pielęgnacyjne kobiet cierpiących z powodu powtarzających się
napadów padaczkowych
- Metody oceny bólu pooperacyjnego
- Wpływ edukacji zdrowotnej na jakość życia pacjentów po urazie
kręgosłupa
- Edukacja zdrowotna - wybrane aspekty
- Edukacja zdrowotna pacjenta z chorobą nowotworową krtani
- Subiektywna ocena opieki pielęgniarskiej a poziom lęku i
depresji u pacjentów chirurgicznych
- Analiza potrzeb edukacyjnych pacjentów z nadciśnieniem
tętniczym